Maten Pony

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dottie1990

Maten Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:22

Hoi!

Ik heb sinds kort een bijrijdpaardje, een hele lieve haflinger merrie.
Hiervoor heb ik 5 jaar een eigen paard gehad, een arabier.
Totaal verschillende paarden en rassen natuurlijk.
Nu vraag ik me af wat (gemiddeld) de maten zijn voor een haflinger?
Dan bedoel ik dus voor halster, hoofdstel, peesbeschermers, dekje, zadel (ong.) etc..

Ze is ong. 1,45 hoog.
Afbeelding

Alvast bedankt!

Gebomi

Re: Maten Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:55

Ik heb zelf een fjord en voor halster, hoofdstel heb ik maat cob en voor mijn peesbeschermers heb ik maat pony. voor dekje heb ik altijd maat cob of full dat ligt er net aan of het dekje groot of klein valt. voor zadel verschilt aan de bouw van je pony. mijn pony heeft een redelijk brede rug dus kun je het best een paar zadels gaan passen.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:21

halster, hoofdstel, beenbescherming: COB
dekje: COB (of FULL, ligt aan de grote van het zadel)
zadel: Dat kan je niet schatten, verschilt zo per rug. Zo past mijn grote E-pony (die niet kort is als je hem zo ziet) alleen 16 inch zadel qua lengte op zijn rug. Hiervoor gewoon een goede zadelmaker laten komen, een goed liggend zadel is natuurlijk een pré! In jouw geval gok ik een wat bredere boom, omdat het een haf is..
deken: 175

Maar nogmaals: uit eindelijk kunnen wij met alleen een foto en stokmaat natuurlijk slechts wat gokken. :Y) Ik neem aan dat de eigenaar het het best weet, dus daar zou ik het aan vragen. Anders kan je misschien iets lenen van een kennis voor de maat of gewoon iets kopen en passen (denk om de kaartjes :') ) i.d.m.. Zo kom je er vanzelf achter wat wel en niet past!

edit: typo }:)

Dottie1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:56

Bedankt beide.

Roosmarije zo makkelijk zit het helaas niet, anders had ik er geen topic voor geopend ook, de eigenaren hebben er verder geen verstand van, en ik wat dat betreft ook niet van alles, ben van de laatste jaren alleen mijn eigen paard gewend geweest dus zit daar nogal in, dus dan is dit wel even heel wat anders :)

Het is meer even voor het brede begrip en idd even gokken dat ik weet wat ik ongeveer moet hebben. Bedankt ;)

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:29

Dottie1990 schreef:
Bedankt beide.

Roosmarije zo makkelijk zit het helaas niet, anders had ik er geen topic voor geopend ook, de eigenaren hebben er verder geen verstand van, en ik wat dat betreft ook niet van alles, ben van de laatste jaren alleen mijn eigen paard gewend geweest dus zit daar nogal in, dus dan is dit wel even heel wat anders :)

Het is meer even voor het brede begrip en idd even gokken dat ik weet wat ik ongeveer moet hebben. Bedankt ;)

Okee, vandaar. :) Veel succes met het zoeken van spulletjes en met je paardje!