Gister een tweedehands rossner montreal opgehaald en vandaag de zadelmaker naar laten kijken.
Helaas was de boom scheef dus die breng ik terug. Echter zegt zij dat het vrijwel onmogelijk is om een zadel met een diepe zit te nemen op haar rug omdat de boom hiervan te rond is(?) en een zadel met diepe zit moet blijkbaar wel op een rug liggen waar het zadel in kan "zakken"
Als enige opties geeft ze een kent en master 17" (alleen de COB variant) of een thorowgood en die vind ik echt niet mooi.
Heeft iemand hier ervaring hier mee en dit misschien vaker gehoord? Ik ben nou dus hard op zoek naar een kent en masters zadel maar ik vraag me af of het wel klopt.
Het kan toch niet zo zijn dat je op dergelijke ruggen alleen maar vlakke zadels kunt leggen? En een boom is toch niet perse ronder in een diep zadel? De diepte van een zadel heeft dacht ik niks met de boom te maken. Dat de kussens ronder zijn kan ik me voorstellen maar ook dan zijn er toch wel betaalbare tweedehands zadels met een diepe zit en rechtere kussens, lijkt mij?
Anyway, ik hoop op reacties.
Hier nog wat foto's van m'n paard..