Ik ben van plan om van een oud veelzijdigheidsdekje een soort 'trail'/buitenrit dek te maken:

Ik kon geen foto maken van mijn eigen dekje, maar dit lijkt er het meest op. Wit, maar dan zonder blauwe rand. Ik ben van plan hier een mexicaanse/aztec stof op te naaien met aan beide kanten een zakje van stof met een ander motiefje:

Dit ontwerp is niet erg netjes aangezien ik het op mijn mobiel moest maken

Maar i.i.g.: Aan beide kanten in de hoek een zakje, deze zal open/dicht gemaakt kunnen worden met stoffen riempjes welke ook van de ene naar de andere kant over de rug doorlopen (vastgenaaid!). Dit zijn de twee wat donkerdere strepen boven het zakje.
Nu zie ik soms bij western zadels dat er in de 'back housing' (stuk achter t zadel) een deken gebonden kan worden aan riempjes. Ik ben van plan deze boven/achter op het dek te maken:

Hopelijk zijn er wat creatieve Bokkers die dit lezen, want ik heb nu wel een ontwerp maar nog niet een totaal idee hoe ik het uit moet voeren

- Als je een dekje 'omnaait' met een andere stof, moet je dan ook precies het naaipatroon gebruiken wat op het originele dekje is gebruikt? Dus bijv. als het origineel een ruitjesnaaipatroon heeft, kan ik het niet met een blokjespatroon vastnaaien?
- Wat is de handigste sluiting voor de zakken? Ik dacht zelf aan riempjes, of zijn knopen of ritsen een betere optie?
- Wat zou de beste manier zijn om de riemen voor de deken op de boven/achterkant vast te maken? Ik kan namelijk de naam van de riempjes niet vinden (en dus niet googelen) om te zien hoe en waar ze vast zitten. En is dit überhaupt mogelijk op een veelzijdigheidsdekje?

Als dit project echt op gang komt zal ik regelmatig updates plaatsen!
Alvast bedankt