Welke licht gevoerde deken voor bij hals van amigo Bravo-12

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ssandyy

Welke licht gevoerde deken voor bij hals van amigo Bravo-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:15

Hoi!

Ik zit met een probleempje,
Ik heb op dit moment voor mijn paard de Amigo Bravo-12 plus heavy deken, gekocht bij divoza. Super fijne deken, nieuwere model, heb liners van horseware die eronder passen en te bevestigen zijn aan de voorkant, en bijpassende hals voor deze deken. Deze deken heeft totaal 6 gespen aan de voorkant. (2 voor liners + 4 voor hals).
http://www.divoza.com/nl/amigo-bravo-12-plus-heavy

Nu wil ik graag voor het betere weer een dunnere deken(qua gram), wel sterk genoeg dus min 1000D, waterdicht, liefst 100 gram (mag ook 0), waar de liners van horseware aanvast kunnen, EN waar de hals van bovenstaande deken die ik al heb op past.

Ik heb zelf al veel rond zitten zoeken op internet, en kom uit op de amigo bravo 12 original serie te koop bij divoza, deze deken is sterk, 100 gram (kan ook 0), en liners kunnen er aan vast, maar het probleem is waarschijnlijk, de hals van de Amigo Bravo-12 plus heavy past hier niet op. Want deze Amigo Bravo 12 original heeft totaal 4 gespen aan de voorkant, 2 voor de liner, 2 voor bijpassende hals. Maar de hals van bovenstaande deken die ik al heb, heeft 4 gespen voor de hals + dan nog 2 voor de liner, dus heb 6 gespen totaal nodig. (zie link, op de foto te zien dat beide kanten 2 gespen hebben, totaal dus 4 en geen 6 )
http://www.divoza.com/nl/amigo-bravo-12-original-100gr

Dus wie weet de oplossing?
Een sterkte deken van min 1000D, 100 gram (of 0), waterdicht, waar liner en hals van Amigo bravo-12 plus heavy aan kan, dus 6 gespen aan de voorkant totaal.

(Als het niet anders is, zal ik een deken moeten kopen die voldoet aan bovenstaande, behalve dat de hals niet past, dan moet ik een extra hals er bij kopen.. graag dan ook type hals die er bij hoort erbij zetten)

(Ik heb genoeg dunnen dekens, maar dus niet waar die liners fijn onder liggen, en waar een hals van amigo op kan, dit omdat het allerlei verschillende merken zijn zoals harry's horse en ej, en deze sluitingen van de hals zijn allemaal anders) (losse hals van die merken al gezocht, maar niks kunnen vinden wat past, en dat zit ik alsnog met het probleem dat de liners daar onder gaan glijden). Daarom ben ik bereid om nu nog een keer een dunnere deken te kopen, waar liners onder kunnen EN hals.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet!

Alvast bedankt.

Mvg
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 08-09-20 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:24

Ik zou voor de amigo bravo gaan dan. Losse hals is makkelijk te krijgen daarvoor en dan kan je al je liners wel gewoon gebruiken :)

edit; mijne heeft ook 6 ringen inderdaad
Laatst bijgewerkt door Capriootje op 30-03-16 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Welke licht gevoerde deken voor bij hals van amigo Bravo-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:26

Amigo bravo original heeft gewoon 6 haken ;)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:28

Al mijn Bravo dekens hebben 6 ringen aan de voorkant. Ik zou de verkoper gewoon even bellen, dan weet je het. De Liners gaan met 2 ringen vast, kun je de halsdeken dan niet gewoon aan die andere 2 vast maken ipv 4?

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:29

Capriootje schreef:
Ik zou voor de amigo bravo gaan dan. Losse hals is makkelijk te krijgen daarvoor en dan kan je al je liners wel gewoon gebruiken :)

Bedankt voor je reactie! Bedoel je de amigo bravo original van 100 gram, en dan bijpassende hals daarbij kopen? Weet je welke hals daar bij past? Want daar had ik al naar gekeken, en kwam halzen tegen van 0 en 150 (deken is 100?)

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:29

Wat gek? Weet je zeker dat de foto's kloppen?

Van Amigo heb je Bravo 12 en Hero, en dan toevoeging light(0/100 gram), medium(200/250 gram) en heavy(400 gram). En dan nog plus als er een hals bij zit. Dat is dus als ze allemaal Bravo 12 zijn gewoon dezelfde basis deken van 1200 den, maar dan in verschillende diktes qua voering. Tenzij het nog uit een oudere collectie is zou die dus precies hetzelfde moeten zijn.
Mijn Bravo 12 medium van 2 jaar oud heeft gewoon 6 aansluitingen zitten voor liners/hals (of ik ben helemaal gek geworden, morgen even dubbel checken!)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:30

Yvank_ schreef:
Amigo bravo original heeft gewoon 6 haken ;)

Als dat klopt zou echt top zijn, maar vind het dan gek dat er op de divoza site bij de foto's van de amigo bravo orginal (100 gram), en de ongevoerde, bij bijde 2 haken aan een kant te zien zijn (totaal 4)
Plus bij epplejeck verkopen ze de amigo bravo hals, en bij die beschrijving staat dat die hals past bij de bravo medium en heavy (vg 250 gram en 400)..

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:31

Capriootje schreef:

edit; mijne heeft ook 6 ringen inderdaad

Heb jij de amigo bravo orginal van 100 gram die 6 haken heeeft?
want mijn heavy heeft er inderdaad 6, maar die van 100 gram heeft er van de foto's te zien 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:31

Ik weet het zeker, ik heb hem hier namelijk liggen thuis.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:32

Merel_Brit schreef:
Al mijn Bravo dekens hebben 6 ringen aan de voorkant. Ik zou de verkoper gewoon even bellen, dan weet je het. De Liners gaan met 2 ringen vast, kun je de halsdeken dan niet gewoon aan die andere 2 vast maken ipv 4?

Ik ga eens bellen inderdaad!
Ik denk niet dat dat gaat, want waarschijnlijk zitten de gespen voor de hals dan net op de verkeerde plek of als paard naar beneden gaat met hoofd onstaat er een gat in de nek (heb ik bij harry's horse deken ook gehad, omdat hals niet goed vast te maken was)

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:33

Zie je er op de foto niet gewoon maar vier omdat die twee voor de liner meer naar binnen geplaatst zijn? Ze zitten zo uit mijn hoofd niet helemaal precies op een rijtje.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:33

DGL schreef:
Wat gek? Weet je zeker dat de foto's kloppen?

Van Amigo heb je Bravo 12 en Hero, en dan toevoeging light(0/100 gram), medium(200/250 gram) en heavy(400 gram). En dan nog plus als er een hals bij zit. Dat is dus als ze allemaal Bravo 12 zijn gewoon dezelfde basis deken van 1200 den, maar dan in verschillende diktes qua voering. Tenzij het nog uit een oudere collectie is zou die dus precies hetzelfde moeten zijn.
Mijn Bravo 12 medium van 2 jaar oud heeft gewoon 6 aansluitingen zitten voor liners/hals (of ik ben helemaal gek geworden, morgen even dubbel checken!)

Bedankt voor je reactie!
Bij de lichtere versies (0 en 100) hebben beide dekens op de foto 4 gespen totaal.
Super om te horen, hopelijk heeft de original ook gewoon 6 gespen!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:35

Jahoor heeft gewoon 6 haken de original :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:35

DGL schreef:
Zie je er op de foto niet gewoon maar vier omdat die twee voor de liner meer naar binnen geplaatst zijn? Ze zitten zo uit mijn hoofd niet helemaal precies op een rijtje.

Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, maar op de eerste foto van de original, lijkt de deken mij zegmaar kaal (dat er geen onderdeken onder zit)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:36

Yvank_ schreef:
Jahoor heeft gewoon 6 haken de original :)

Dat is super om te horen! Hoef ik alleen de orginal te kopen en niet ook nog een extra hals
Wat vind je verder van de original? Fijne deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:37

Ja prima deken :) , alleen de voering is een paar keer gescheurd maar mijn paard zijn weidemaatje trekt er dagelijks met volle kracht aan _O- , dus dat de buitenkant nog heel is is wonderbaarlijk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:37

Ja inderdaad aan de buitenkant voor de hals en aan de binnenkant voor de liner. :)

Paardendrogist vind ik altijd fijn voor dat soort vragen/adviezen.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:45

Ben divoza aan het bellen en mevrouw zegt dat ze het hebben nagekeken en de orginal inderdaad totaal 4 gespen heeft, waardoor er dus of liner of hals (die ik al heb) aan kan, maar dus niet tegelijkertijd..

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:46

Yvank_ schreef:
Ja prima deken :) , alleen de voering is een paar keer gescheurd maar mijn paard zijn weidemaatje trekt er dagelijks met volle kracht aan _O- , dus dat de buitenkant nog heel is is wonderbaarlijk.

Oke! Bedankt!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:48

Capriootje schreef:
Ja inderdaad aan de buitenkant voor de hals en aan de binnenkant voor de liner. :)

Paardendrogist vind ik altijd fijn voor dat soort vragen/adviezen.

Bedankt! Dat die van de liner naar binnen gaat klopt, maar op de eerste foto zie je ook de stiksels van de orginal,en dat zijn er echt maar 2...
De bravo heavy die ik nu heb zitten alle 6 de gespen op het zelfde deel zeg maar, niet dat er 2 'onzichtbaar' zijn.. zou dit bij de orginal dat toch het geval zijn, dat er 2 naar binnen zijn gemaakt?

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:49

Yvank_ schreef:

Zou je heel misschien een foto kunnen maken van de gespen totaal? Dan kan ik zien op welke plekken die gespen precies zitten en kijken of die op dezelfde plekken zitten als de heavy
Ik vraag me nu af of er 2 niet gespen niet anders vast zitten \ meer naar binnen, (dit is bij de heavy niet, zit alles op de zelfde plek, dan zou de foto idd kunnen vertekenen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:51

Paardendrogist even bellen :) ik heb ze alle 6 op een rij en zelfs mijn rambo hals past hier aan.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:55

Ik wil vanavond wel even voor je kijken hoeveel ik er heb zitten, als je dat wilt. Ik heb een in 2015 gekochte Amigo Bravo 12 orginal 0 grams met Linerop mijn paard liggen momenteel.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:58

Yvank_ schreef:
Paardendrogist even bellen :) ik heb ze alle 6 op een rij en zelfs mijn rambo hals past hier aan.

Mevrouw van divoza heeft het nog een keer nagevraagd, en er zitten er totaal 6 volgens haar, maar die van de liner aan de binnenkant waardoor ze op de foto niet goed te zien zijn.. toch gek haha.
Maarja als er zeker weten totaal 6 opzitten is het goed! :)