Myler kneveltrens zonder sleuven, level 1 of 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Myler kneveltrens zonder sleuven, level 1 of 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 08:27

Hoi bokkers,

Voor mijn haflinger ben ik eigenlijk op zoek naar een myler kneveltrens level 1 of 2. Bij voorkeur level 2.
Echter, in Nederland is de knevel niet verkrijgbaar zonder sleuven. Ik heb contact gehad met De Paardenschuur en zij gaven aan dat ik de teugels ook niet door de sleuven kan doen, alleen zoeken teugels de weg van de minste weerstand en wil ik hem dus gewoon zonder sleuven aangezien ik ze toch niet ga gebruiken.

Idee is om bit uit het buitenland te halen. Maar waar? Iemand tips, ervaringen? Kosten maken me eigenlijk niet zoveel uit.

Het gaat mij dus bij voorkeur om dit mondstuk:

Afbeelding

Met deze knevel:

Afbeelding

Als allerlaatste optie zou ik voor de D-trens kunnen gaan maar pas als dit echt niet gaat lukken.

Wie helpt mee?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Myler kneveltrens zonder sleuven, level 1 of 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:19

De minder gangbaardere modellen staan vaak wel op ebay. Vaak ook goed geprijst :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:32

Hmmm ik heb even lopen zoeken, maar het mondstuk wat je wilt lijkt alleen te verkrijgen met die hooks. Vind het ook vaag hoor, maar goed. En ja zelfs op Ebay.com vind je ze niet zonder :+

Je kan eens een emailtje sturen naar de Oregon Trail Tack store. Die zijn Myler dealer. En anders Profitack in Duitsland. Ook die hebben veel myler in hun assortiment. Maar ben bang dat die niet zonder te krijgen is, of je moet al direct bij Myler zelf samenstellen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:34

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 12:51

Bedankt voor de reacties! Heb toch weer hoop; De Paardenschuur heeft mij ondertussen terug gemaild weer en telefonisch contact gehad en zij kunnen een level 2 zonder sleuven meebestellen vanuit Amerika. Levertijd is 2-3 maanden maar dat is prima.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:39

Ik heb de pelham versie indertijd ook gewoon zelf uit Amerika besteld. op www.toklat.com
Duurde wel paar weken maar zeker geen maanden!
Dus gewoon daar zelf bestellen, is ook goedkoper, want de winkel wil er natuurlijk ook nog aan verdienen ;-)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:06

Dabo, daar zie ik alleen de full cheek without hooks niet tussen staan..? Of ben ik scheel. De Paardenschuur zei dat hij wel leverbaar was voor hun en dat ze daarover gebeld had met Amerika. Hoe kan het dan dat ik hem niet zie?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:15

Oh inderdaad... daar staat hij ook niet op!
Denk persoonlijk dat het dan lastig gaat worden. Ik hoop voor je dat hij toch wel geleverd kan worden! :)