Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Baytje1 schreef:9 maanden geleden hebben wij een Thorowgood zadel gekocht voor onze nieuwe, toen nog redelijk onbespierde, Welsh. Dit zadel hebben we laten aanmeten door een erkende zadelpasser, en met het oog op verdere spierontwikkeling hebben we toen gekozen voor een zadel met een verwisselbare boom.
Afgelopen week raadde dezelfde zadelpasser aan om een wijdere boom erin te laten zetten omdat de eerste boom te smal geworden was.(prikte in de schoft aan de zijkanten)
Met deze wijdere boom is de ellende begonnen. Pony is niet meer te rijden omdat het zadel dusdanig naar voren schuift dat het op de schoft komt te liggen, en de pony hierom gaat bokken (en terecht!). Zadelpasser is teruggekomen en heeft wat vulling erbij gestopt, maar helaas, dit werkt niet. Advies: koop een anatomische singel of een goede anti-slippad eronder.
Voor ik nog meer geld ga uitgeven aan iets waarvan ik niet weet of t goed komt, wil ik graag tips over merken zadels die jullie hebben liggen op je c-pony. Ik twijfel namelijk of deze Thorowgood wel een goede keuze is geweest...
fubelu schreef:Baytje1 schreef:9 maanden geleden hebben wij een Thorowgood zadel gekocht voor onze nieuwe, toen nog redelijk onbespierde, Welsh. Dit zadel hebben we laten aanmeten door een erkende zadelpasser, en met het oog op verdere spierontwikkeling hebben we toen gekozen voor een zadel met een verwisselbare boom.
Afgelopen week raadde dezelfde zadelpasser aan om een wijdere boom erin te laten zetten omdat de eerste boom te smal geworden was.(prikte in de schoft aan de zijkanten)
Met deze wijdere boom is de ellende begonnen. Pony is niet meer te rijden omdat het zadel dusdanig naar voren schuift dat het op de schoft komt te liggen, en de pony hierom gaat bokken (en terecht!). Zadelpasser is teruggekomen en heeft wat vulling erbij gestopt, maar helaas, dit werkt niet. Advies: koop een anatomische singel of een goede anti-slippad eronder.
Voor ik nog meer geld ga uitgeven aan iets waarvan ik niet weet of t goed komt, wil ik graag tips over merken zadels die jullie hebben liggen op je c-pony. Ik twijfel namelijk of deze Thorowgood wel een goede keuze is geweest...
je kan ook altijd een staartriem kopen dan schuift het zadel niet meer!
Baytje1 schreef:Bij euroriding is type Jade juist geschikt voor bredere paarden. Onze pony is n smalle . Is Ghost niet meer geschikt voor recreatief rijden?