Anatomisch gevormd hoofdstel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_fairytale

Anatomisch gevormd hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 09:54

Ik heb al een tijdje een paar vragen die mij bezig houden;

Wat is nou precies het verschil tussen een anatomisch gevormd hoofdstel, en een engels hoofdstel?
en wat is het verschil in functie?
wat zijn de voordelen en nadelen van zo'n anatomisch gevormd hoofdstel, en is het verschil in prijs?

ik zie graag jullie reacties tegenmoet :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:38

Bedoel je dat het kopstuk dan een vorm ipv recht heeft of bedoel je wat anders? Ik had voor mijn Arabier namelijk hoofdstellen met kopstukken met een model gezocht met een soort van ooruitsparing, die wat verder naar achteren kwamen te liggen achter zijn atlas zodat hij geen druk achter zijn atlas kreeg. Hij was een enorme kopschudder en dat hielp hem. Ik kan het zelfde hoofstel niet meer vinden maar de vorm van het kopstuk is vergelijkbaar met deze: http://www.hookseurope.com/produktsida/ ... 278/44279/

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:14

dianaw33 schreef:
Bedoel je dat het kopstuk dan een vorm ipv recht heeft of bedoel je wat anders? Ik had voor mijn Arabier namelijk hoofdstellen met kopstukken met een model gezocht met een soort van ooruitsparing, die wat verder naar achteren kwamen te liggen achter zijn atlas zodat hij geen druk achter zijn atlas kreeg. Hij was een enorme kopschudder en dat hielp hem. Ik kan het zelfde hoofstel niet meer vinden maar de vorm van het kopstuk is vergelijkbaar met deze: http://www.hookseurope.com/produktsida/ ... 278/44279/

ik zie dus vaak voorbijkomen; anatomisch hoofdstel, maar ik heb geen idee wat dat nou precies is.
dus vandaar mijn vragen :)

Anoniem

Re: Anatomisch gevormd hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:16

Een anatomisch gevormd hoofdstel is een hoofdstel gevormd naar het hoofd van het paard met oog op zoveel mogelijk gemak voor het paard. Dit kan gewoon een Engels hoofdstel zijn.