Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:38

Zijn er mensen die ervaring hebben met het Sensitive dekje van LeMieux? Met de wolrand voor geschoren paarden?

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:56

Ja, ik heb er een. Ben er niet weg van. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een zadelbontje onder het zadeldek. Dan breken de haren niet meer af. Zo'n half lined zadeldek werkt misschien beter.

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:48

Heleennn schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het Sensitive dekje van LeMieux? Met de wolrand voor geschoren paarden?


Hier ook ervaring mee, ik vond het echt heel fijn! Was destijds het enige dekje dat ik kon gebruiken, omdat bij normale dekjes juist bij de randen alles kaal werd. Voor mijn nieuwe paard is het niet nodig. Dus dekje ligt nu ongebruikt.

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:25

Oh lees het hier nu pas, maar mijn mulberry is een L cc. Kaartje hangt er nog aan...

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:56

Ik heb 5 lemieux dingen gekocht afgelopen week. Oops. Een hunter green dekje, zo’n lucht doorlatend dekje, een oornetje, een manenborstel( die is echt gewrldig) en de dressuur peeskappen. Lemieux is zo fijn

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:26

lotte002 schreef:
Simbaa schreef:
Niet iemand hier die zijn Olive wil ruilen tegen mijn Hunter Green? :D Hunter Green past toch niet bij mijn garderobe...


ik heb helaas geen Olive maar als je nog een zwarte loire zoekt of tresse terracotta :D :o :Y)


Ik heb de Olive ondertussen bij EJ besteld, dus voor degene die hem nog zoeken! Hij staat op de site als “groen”, maar ben eigenlijk zeker dat het de Olive is. Volgens mij verandert EJ de namen van de kleuren altijd.

Als je je zwarte Loire nog kwijt wil, moet je maar even pb’ en :)

xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:19

Weet iemand wanneer LeMieux met nieuwe kleuren komt? Voorjaar pas weer?

dieseltje09

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:54

xLiez schreef:
Weet iemand wanneer LeMieux met nieuwe kleuren komt? Voorjaar pas weer?


Ja zal pas weer van het voorjaar zijn, gok ergens eind maart/ begin april zoals tot nu toe elk jaar. Dan word het weer op mijn handen zitten om niet te bestellen := :')

Velaija
Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:40

Ik ben al een tijdje aan het azen om eens wat spulletjes van LeMieux te bestellen om te gebruiken op mijn leasepaard (met dressuurzadel) en/of het springpaard waar ik op rijd. Allebij donkerbruin/praktisch zwart, dus dat is wel gemakkelijk met kleuren.

Ik twijfel nog een beetje tussen Hunter Green (zo mooi!), maar ook Peacock en Mulberry en Ice Blue vind ik heel mooi.

Heeft iemand enig idee of de Ice Blue een beetje matcht met "Powder Blue" van Ariat (deze: https://www.agradi.nl/ariat-shirt-sunst ... 2QQAvD_BwE ) ? Ik heb daar deze zomer een shirt van gekocht en het is natuurlijk wel zo gemakkelijk als ik dan meteen een match heb zonder nóg extra shirts te hoeven kopen, haha.

Wel een beetje jammer dat ik zo lang heb getwijfeld dat ik alle Black Friday sales heb gemist :')

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:15

Afbeelding
De ice blue op mijn vossie.

Dat shirt van Ariat komt wel in de buurt. Mss net een tikkie lichter als je het op elkaar zou leggen. Denk niet dat je veel verschil zit met rijden kwa kleuren.

De ice blue en de peacock zijn echt mijn favo kleurtjes!

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:56

De olive op mijn vieze light bay (geen idee hoe die kleur heet in het Nederlands maar dat staat op zijn paspoort)

Afbeelding

Velaija
Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:06

Romanoff schreef:
[ [url=m/RvYUjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De ice blue op mijn vossie.

Dat shirt van Ariat komt wel in de buurt. Mss net een tikkie lichter als je het op elkaar zou leggen. Denk niet dat je veel verschil zit met rijden kwa kleuren.

De ice blue en de peacock zijn echt mijn favo kleurtjes!



Ja, ik denk het ook! Ik vind het alleen vaak zo lastig in te schatten van foto's op internet en ik heb hier geloof ik geen ruitershop in de buurt die een ruim assortiment LeMieux verkoopt.

Ik moet wel zeggen dat het nu al verslavend is. En ik heb niet eens écht een eigen paard haha. Maar alles ziet er zo mooi en fijn uit!

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:02

Velaija schreef:
Romanoff schreef:
[ [url=m/RvYUjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De ice blue op mijn vossie.

Dat shirt van Ariat komt wel in de buurt. Mss net een tikkie lichter als je het op elkaar zou leggen. Denk niet dat je veel verschil zit met rijden kwa kleuren.

De ice blue en de peacock zijn echt mijn favo kleurtjes!



Ja, ik denk het ook! Ik vind het alleen vaak zo lastig in te schatten van foto's op internet en ik heb hier geloof ik geen ruitershop in de buurt die een ruim assortiment LeMieux verkoopt.

Ik moet wel zeggen dat het nu al verslavend is. En ik heb niet eens écht een eigen paard haha. Maar alles ziet er zo mooi en fijn uit!


Echt hè! Ik dacht steeds “wat kunnen ze toch overdrijven op bokt, Pff!” Met afgelopen BF mijn eerste Lemieux dekje besteld en...ra ra ra, ik wil nooit nog een ander! :+
Ligt zo perfect...
Dus nu ook heel de tijd (online) aan het mixen en matchen om sets te krijgen stilaan.

Mariska_vD

Berichten: 133
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:47

Mijn tweede LeMieux dekje is binnen! De Chili Red, ik heb er ook nog een oornetje en een trainingshirt bij besteld maar die worden eind januari pas verzonden.
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3583
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:36

Zit er volgens jullie veel verschil tussen de gewone dekjes en de suède?

Blijven de kleuren bij de ene mooier oid?

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:02

Ik vond suède prettiger dan de cottons

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:39

Ik vind suede mooier :)

Lauke

Berichten: 4254
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:34


Willemiens

Berichten: 950
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:49


xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:22

Ik was helaas te laat voor de sorbet..
Prijs is weer omhoog gegaan. Zou hem delen met mijn zus, ineens prijs weer hoger..

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:36

Kan iemand mij een t-shirt/techshirt/vest aanraden die bij de Olive past?
Ik heb in de divoza niks kunnen vinden, dacht misschien weet iemand een collectie of kleur die erbij past?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:01

xMarizka schreef:
Kan iemand mij een t-shirt/techshirt/vest aanraden die bij de Olive past?
Ik heb in de divoza niks kunnen vinden, dacht misschien weet iemand een collectie of kleur die erbij past?


https://www.horsegloss.com/nl/trainings ... 20052.html

is er in korte en lange mouw (base layer) en ze hebben ook nog andere kleding in die kleur

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:16

Afbeelding

Dit is een olive sweater van horsegloss met de olive van lemieux. Voor als je wil kijken hoe het matched.

Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:19

Mooi gecombineerd Varekaj

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:25

Thx :o

De kleuren van horsegloss en lemieux lijken me prima overeen te komen en ik ben iig heel tevreden van de bovenkleding van horsegloss.