Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:03

Huh? Ik heb anders nog gewoon gisteren in ponden kunnen bestellen en het kwam toch echt beter uit. Toch vergeleken met de prijzen die ik bij onze webshops kon vinden (Hypostore, horseboutique, epplejeck, agradi, Maddelin...)

De verzending duurt waarschijnlijk wel langer nu maar dat maakt me niet zoveel uit. Zit niets dringends bij.


Ik heb al een olive dekje (gelukkig) maar dus reden om er extra zuinig op te zijn :D

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:20

Ja volgens mij heeft dat te maken met btw en invoerkosten etc. Maar volgens mij is nog niet alles bekend wat dat over is afgesproken met de deal..

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:21

Citaat:
De regels om iets te bestellen bij een Britse webshop zijn vanaf 1 januari 2021 hetzelfde als wanneer u iets bestelt buiten de EU. Zoals in de Verenigde Staten of China. In dat geval moet u in Nederland btw afdragen bij producten die €22 of meer kosten. Ook moet u invoerrechten betalen als de aankoopwaarde hoger is dan €150.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... koninkrijk

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:29

Varekaj schreef:
Huh? Ik heb anders nog gewoon gisteren in ponden kunnen bestellen en het kwam toch echt beter uit. Toch vergeleken met de prijzen die ik bij onze webshops kon vinden (Hypostore, horseboutique, epplejeck, agradi, Maddelin...)

De verzending duurt waarschijnlijk wel langer nu maar dat maakt me niet zoveel uit. Zit niets dringends bij.


Ik heb al een olive dekje (gelukkig) maar dus reden om er extra zuinig op te zijn :D


Je gaat pas extra betalen zodra je pakketje hier door de douane moet helaas, dus ben bang dat je nog wel flink wat bij mag gaan leggen...

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:33

Heb de Plum besteld plus baselayer. Want ja ...korting
:')

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:50

Varekaj schreef:
Huh? Ik heb anders nog gewoon gisteren in ponden kunnen bestellen en het kwam toch echt beter uit. Toch vergeleken met de prijzen die ik bij onze webshops kon vinden (Hypostore, horseboutique, epplejeck, agradi, Maddelin...)

De verzending duurt waarschijnlijk wel langer nu maar dat maakt me niet zoveel uit. Zit niets dringends bij.


Ik heb al een olive dekje (gelukkig) maar dus reden om er extra zuinig op te zijn :D

Ja maar dat komt aan de grens dan zul je btw en invoerrechten moeten betalen en kom je fors duurder uit. Zie jij uit België komt? Daar geldt dit ook.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:11

Spenk schreef:
Varekaj schreef:
Huh? Ik heb anders nog gewoon gisteren in ponden kunnen bestellen en het kwam toch echt beter uit. Toch vergeleken met de prijzen die ik bij onze webshops kon vinden (Hypostore, horseboutique, epplejeck, agradi, Maddelin...)

De verzending duurt waarschijnlijk wel langer nu maar dat maakt me niet zoveel uit. Zit niets dringends bij.


Ik heb al een olive dekje (gelukkig) maar dus reden om er extra zuinig op te zijn :D

Ja maar dat komt aan de grens dan zul je btw en invoerrechten moeten betalen en kom je fors duurder uit. Zie jij uit België komt? Daar geldt dit ook.


Dat komt dus achteraf. Dat vind ik altijd zo’n bittere pil.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:26

Eerder nooit last van gehad (Annet73, wat bedoel je met 'altijd'? Als in pre-brexit ook al?)
Ik ontving een verhelderend mailtje van HH, die zal jij ook nog wel krijgen Varekaj. Kwam bij mij een aantal dagen na bestellen.

Als er geen haast achter zit kreeg ik de optie om even af te wachten, ze verwachten dat de originele dienst weer hersteld zal worden waarbij de VAT door hen afgedragen wordt, wat jij dus al betaald hebt. Anders moet je inderdaad wel zelf de BTW en invoerrechten gaan betalen maar krijg je het al betaalde deel VAT teruggestort.

Zou nog even niet in de paniek schieten ;)

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:30

Denk dat Annet bedoelt dat het 'altijd' vervelend is dat je daar achteraf pas achter komt. Dat er dus ineens extra kosten aan verbonden zitten.

Ik had inderdaad ook begrepen dat ze er nog mee bezig zijn.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:37

Ah, ja ok, op die manier!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:54

MariekeS_ schreef:
Eerder nooit last van gehad (Annet73, wat bedoel je met 'altijd'? Als in pre-brexit ook al?)
Ik ontving een verhelderend mailtje van HH, die zal jij ook nog wel krijgen Varekaj. Kwam bij mij een aantal dagen na bestellen.

Als er geen haast achter zit kreeg ik de optie om even af te wachten, ze verwachten dat de originele dienst weer hersteld zal worden waarbij de VAT door hen afgedragen wordt, wat jij dus al betaald hebt. Anders moet je inderdaad wel zelf de BTW en invoerrechten gaan betalen maar krijg je het al betaalde deel VAT teruggestort.

Zou nog even niet in de paniek schieten ;)


Buiten de EU moet je ook invoerrechten betalen. Bedoelde het dus in de zin van: als je invoerrechten moet betalen komt dat altijd achteraf.

Soms valt het mee, maar ik ben ook weleens geschrokken van de rekening die ik achteraf kreeg......

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:22

Ik heb gister die waterdicht broek ontvangen en hij is echt perfect voor mij! Geweldig pasvorm. Ik ben zelf 1m55 en alles is voor mij te grote en te lang, maar die maat 34 is echt perfect, dus een echt aanrader voor kort benen! Ik wil hem onder het zadel proberen in het weekend.

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:50

Vraagje aan de mensen die bij hun dekje de bijpassende baselayer van LeMieux hebben: hebben jullie foto's? Ik hoor van verschillende kanten dat de kleuren niet altijd even goed overeenkomen.

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:52

Jeanines99 schreef:
Vraagje aan de mensen die bij hun dekje de bijpassende baselayer van LeMieux hebben: hebben jullie foto's? Ik hoor van verschillende kanten dat de kleuren niet altijd even goed overeenkomen.


Die foto's zou ik ook wel graag willen zien inderdaad!

En dan met name van de ink blue met de baselayer .

ava_krause

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:10

Ik ben erg blij met de mulberry en mink set. Ze passen beide perfect bij het dekje :o De mulberry nog beter dan op de foto!


Afbeelding

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:12

Jeanines99 schreef:
Vraagje aan de mensen die bij hun dekje de bijpassende baselayer van LeMieux hebben: hebben jullie foto's? Ik hoor van verschillende kanten dat de kleuren niet altijd even goed overeenkomen.


Ik heb een paar pagina’s terug de peacock geplaatst

Farjen

Berichten: 8022
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:14

Als ik weer operationeel ben (moet straks ingreep ondergaan) zal ik van mijn baselayers + dekje foto's maken. Ik heb Chili red, peacock, Hunter green, ice blue, navy, sorbet, mink vest

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:31

Ik heb alleen Mink en zwart maar die laatste matcht sowieso.

Afbeelding

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:50

Farjen schreef:
Als ik weer operationeel ben (moet straks ingreep ondergaan) zal ik van mijn baselayers + dekje foto's maken. Ik heb Chili red, peacock, Hunter green, ice blue, navy, sorbet, mink vest

Sterkte!

Ben zelf erg benieuwd naar de ice blue

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:01

Als ik zo mijn werk afheb en het minimaal een uur droog blijft, ga ik een collectiefoto maken.
De beige speciaal van stal mee naar huis genomen.

Iemand nog speciale verschilfoto-verzoeken?

Ik ga ze dit keer gewoon in een mega regenboog neerleggen denk ik namelijk.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:18

Leuk Zoëy! Wat ontzettend tof dat je dit voor ons met onze schamele collecties doet!!
Ik zou graag de tinten in groepjes bij elkaar willen zien. Dus bijv roze, oranje rood blauw groen turquoois beige geel en dan wat verder naast elkaar zodat je niet alleen het randje ziet.
Heel erg bedankt alvast

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:21

Ik denk dat een regenboog heel fijn is in verschillende licht condities (bijv. met flits, zonder flits), dan kun je een beetje inschatten hoe een kleur is op basis van kleuren die je al hebt. Ik hou me ook aanbevolen voor alle kleuren op een roodbruin paard, maar weet niet of jullie die op stal hebben nu, Mees is net te donker :=

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:22

Zoëy (en anderen)wil je meedenken welke suède aanvullingen echt noodzakelijk zijn in mijn mini collectie:
Ik heb essentials mustard, Loire ice blue, suède Chili red, suède ink blue.

Mijn peerden zijn bruin en Appalooza wit/zwart.
De bruine heeft zwart tuig Ende Appalooza cognac. Beiden dressuurzadels.

Ik twijfel over bijv Peacock, paprika, navy, grey, mint, citron, huntergreen. Mooie roze tint twijfels twijfels ik zou er binnenkort / nu denk ik twee of drie willen bijkopen.

Ik sta ook open voor kleuren die er biet neer zijn om eventueel op tweedehandsjacht te kunnen. Jammer dat de olive etc er niet meer is.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:40

Kleurgroepen kan ik wel weer even doen!
Vorige keer ook gedaan maar daar missen er dus een paar.

Ik maak de foto's buiten in daglicht. Denk alleen dat ik op de ladder moet gaan staan om er uberhaupt een foto van te kunnen maken :=

Ik zal in Photoshop de kleurnamen er ook opzetten.
Dan hoef je niet te zoeken in m'n tekst welke nou welke is.

Wish me luck. Eerst de hele rambam naar buiten slepen :+

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:49

Super tof!