Halsterverzameleritis

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Halsterverzameleritis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:23

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Naast een hoofdstellentic heb ik ook een halsterfetish ontwikkeld. Zo leuk om voor mijn paardjes een mooi/stoer/snoezig/... halster uit te zoeken. En dat voor paardjes die nauwelijks halsters dragen, eigenlijk best ernstig :))

Wie heeft er nog meer last van halsterfetish?

Rohol

Re: Halsterverzameleritis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:27

O, dit is volgens mij totaal niet vreemd. Ik heb dit ook gehad. Voor iedere gelegenheid had ik wel een ander halster. En gelegenheid? De enige gelegenheid was van de wei naar stal en later weer terug :+
Tot ik op mijn huidige stal kwam en mijn ruimte om mijn fetisjen kwijt te kunnen gigantisch veel kleiner was! Nu leven mijn paard en ik met drie halsters :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:28

Ik heb er uhm..... 4 :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:28

Wel heel lang gehad maar op het moment ben ik echt voorzien. Hij heeft een luxe halster, een gewoon halster, een weilandhalster (en nog ééntje ergens in het weiland), een reservehalster en het halster waarmee hij gekomen is. Dat zijn voldoende halsters voor één paard. Het scheelt dat hij een lastige maat heeft (tussen Full en XFull in, die laatste is namelijk vaak direct maat trekpaard), dus de keuze is beperkt. De shetten zitten juist weer aan het andere kant van het spectrum, die vallen tussen veulen en shet in, maar die zijn ook niet van mij dus daar heb ik geen halster voor te kopen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:31

Met 2 leren halsters en 2 stal halsters heb ik niet veel maar genoeg om rond te komen. Dienen allemaal ergens voor!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:33

Ik heb juust het tegenover gestelde, ik heb 3 paarden en 2 halsters... :o

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:40

Heel lang niet gedaan en voor mijn paard heb ik die behoefte ook niet zo maar voor mijn mini en grote maat shet wel.
Voor de mini is er al bijna niks verder te kopen.
Mijn andere shet heb ik incl spullen gehad en het is zo allemaal niet mijn smaak of heel oud. Heb mezelf een jaar in kunnen houden maar nu moeten er echt leuke halsters komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:43

Nou ja het is ook niet dat ik elk seizoen een nieuw halster voor ze koop natuurlijk. Meer dat ik dat éne halster voor ze wil en het dan ga zoeken. Voor mijn ruin heb ik een paar jaar geleden een mooi leren halster gekregen van mijn instructrice. Echt een heel mooi halster is dat, van Kieffer en hij was ooit grijs maar het bruin van het leer komt er nu doorheen. Lekker doorleefd, en het past precies bij mijn paard (een sootyvos). Dat halster is eigenlijk alleen zijn trailerhalster :o Als we ergens in het "openbaar" zijn heeft hij een halster met zijn naam er op. Wat dan mee gaat en als hij van de trailer af komt verwissel ik z'n halsters :o

Voor mijn shet heb ik het zelfde als nuscaniels. Anderhalf jaar geleden kreeg ik die pony, met een wat rafelend halster dat ooit vermoedelijk zwart geweest is. En nu "moet" ik ineens allemaal nieuwe spullen voor d'r :P

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:50

Erg is dat he. Voor mijn paard heb ik al jaren dezelfde spullen of een max van 3 maar voor mijn shet wil ik nieuw. Wel houd ik bij haar ook een max van 3 aan.
Wil namelijk ook nog een nieuw zadel voor haar en een menkar + tuig.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:52

Hier is het ook een beetje een uit de hand gelopen verzameling :o

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:53

Ik heb mijn paard nu 7 maanden.. Ik ben begonnen met 2 nieuwe halsters; een toffe met print voor chique, en een simpel nylon halster voor alledaags gebruik. Bij het paard kwam een nylon halster mee, van een vriendin kreeg ik een oud 'onbreekbaar' halster dat ik ook af en toe als paddock halster gebruikte. Toen zat ik op dag 1 met 4 halsters.
Ik kocht nog een Dually halster, voor werken. Gebruik ik trouw. Kocht er nog een zacht en soepel halstertje bij voor dagelijks gebruik en heb net een Manmat halster besteld. Dat brengt de teller op 7. :+

Dan heb ik van mijn oude pony ook nog 2 halsters liggen en nog een leren halster van mijn bijrijdpaard.

Als hoofdstel heb ik alleen een antiek hoofdstelletje om mee te starten en ik heb hier een westernhoofdstel voor net hangen van mijn oude pony.

Dus ja, ik ben gek op halsters :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:07

Niet herkenbaar :D Willem heeft een leren halster voor 'netjes' en een Bucas halster voor op de paddock/wei. Dat was het :')

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:15

Haha ik heb er.... let op..... welgeteld 1 hele :')

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:20

nuscaniels schreef:
Heel lang niet gedaan en voor mijn paard heb ik die behoefte ook niet zo maar voor mijn mini en grote maat shet wel.
Voor de mini is er al bijna niks verder te kopen.
Mijn andere shet heb ik incl spullen gehad en het is zo allemaal niet mijn smaak of heel oud. Heb mezelf een jaar in kunnen houden maar nu moeten er echt leuke halsters komen.

Ik heb juist een heel leuk halster voor mijn mini gekocht (zie foto). Er zijn heel veel leuke halstertjes voor mini shetjes

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:25

Ik heb er 5, en dat voor een veulen (bijna jaarling)... Die bijna nooit een halster om heeft, nu in de wei maar die ga ik wel af doen aangezien hij weer dag en nacht buiten staat

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:59

En inmiddels ook weer een touwhalster erbij, gevonden in Kansas en kon hem niet laten hangen. Score :')

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:03

Ja hoor, ik ook wel :')
Echter wel een paar maanden geleden een heel stel verkocht maar alsnog heb ik er wel aardig wat _O-

@Leo, oh showen! Ben wel erg benieuwd naar dat touwhalster :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:07

Afbeelding
Toevallig had ik een foto gemaakt voor het thuisfront :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:11

Wow, die is echt heel gaaf zeg! <3

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:12

Super gaaf touwhalster!
Zelf heb ik niet veel halsters voor Dean, welgeteld drie. Maar dat kan ook komen doordat ik standaard vrij blut ben :')
Dean heeft een standaard saai nylon halster voor het naar de wei brengen weer terug en om hem vast te zetten. Ook ben ik in het bezit van een opgepimpt touwhalster voor het werk en een zelfgemaakt Arabisch Showhalster, gewoon omdat het kan. Het liefst wil ik nog een leren halster erbij voor de luxe

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:16

Nee, ik heb er ook geen last van. :') Ik moet vaak zoeken naar een passend halster. _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 17:16

Ik heb wel passende halsters, in verschillende maten. Ik heb zomerhalsters en ook halsters waar ze met hun winterwolliehoofden in passen :D

Mooi ding heb je daar Leo. Beetje indianenachtig.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:24

Herken ik echt niet! Ik heb voor de 1 een halster, gevonden in de 'gevonden voorwerpen bak' van stal, nadat haar Anky halster ineens spontaan de benen had genomen! Gestolen, neem ik aan.. Daarna ook geen nieuwe gekocht, deze voldoet.
De andere heeft er een ponyhalster, hij is erin gegroeid over de jaren, past nog nét maar een nieuwe hoeft nog niet!
Ook geen bijpassende touwen!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:25

Ehm even kijken voor mijn minishet Lola heb ik;
3 Roze
1 zwarte van leer
1 Donkerblauwe
1 Zwarte nylon
1 Touwhalster roze

Voor Enzo heb ik;
1 Bruine
1 Jeans
1 Kersthalster
1 Bruine/zwarte
1 Met sterren
1 Met bontjes
1 Touwhalster ijsblauw met smaragdgroen
En 1 niet passende in Regenboog kleur...

Voor Black Jack heb ik;
1 Groene met I Love mom erop
1 Donkerblauwe

Dus 16 halsters voor 3 paarden... Mhh okay ik dacht echt dat ik weinig had. _O-