Zwart hoofdstel, lage neusriem: iemand suggesties?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Zwart hoofdstel, lage neusriem: iemand suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 13:46

Al mijn tuigage is bruin, behalve m'n oude zwarte dressuurzadel. Als ik eens dressuur start, dan pak ik gewoon een van m'n bruine, maar eigenlijk vind ik het toch wel wat netter om 'n zwarte om te doen. :o

Ik ben echt een gruwelijke autist als het op dingen matchen komt, maar intussen huppel ik wel rond met een niet-bijpassend hoofdstel. Bron van hilariteit voor m'n stalgenootjes dus. :')

Anyway: hij moet een lage neusriem hebben, verkrijgbaar zijn in maat Cob (of een kleine full) en voor 'n maximale prijs van 70,- euro met teugels. Ik start namelijk maar zeer zelden dressuur en hij zou dus echt alleen voor dressuurwedstrijd zijn. Ik heb echt een hekel aan bling en lak, dus dat maakt het wat moeilijker. :') Heeft iemand misschien leuke suggesties die ik wellicht over het hoofd heb gezien? :D

EmptyWords

Re: Zwart hoofdstel, lage neusriem: iemand suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:07

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 20:16

Klopt EmptyWords: alleen heb je dan al snel een hoofdstel van hard flutleer (dat kan ik m'n ponypaard echt niet aan doen, die is veelste erg verwend met d'r dure bruine hoofdstellen :')). Ben dus eigenlijk op zoek naar 'n simpel iets, wat toevallig heel scherp geprijsd is. Hij hoeft echt niet zo goedkoop mogelijk. :D

Sammyy_299

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:49

Ik heb ook een goedkope van divoza :) . Is indd in het begin een beetje stroef, maar als je het een paar keer invet, en een paar keer hebt gebruikt is het wel een fijn hoofdstel! Misschien kan je via marktplaats of bokt een tweedehands vinden zodat het al soepel is ;)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:54

Ik wou al zeggen bij hypostore hebben ze mooie fijne hoofdstellen. Maar de lage neusriemen zijn met lak en blingbling frontriemen en net boven je budget.
Misschien dat je eens naar een grote ruitershop kan gaan, daar rondkijken en voelen of het leer wat is :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:59

Mijn hoofdstel komt van bij 't Ros Beyaert in Castelré (bij Breda). Ze hebben hoofdqtellen in allerlei prijsklassen, maar altijd wel kwaliteitsmateriaal. Ik denk dat ik mijn hoofdstel 40€ betaald heb (is wel al een tijdje geleden). Is mooi soepel leder.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 14:42

Thanks voor alle suggesties! Ik heb inmiddels iets geschikts gevonden! :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:18

Ik heb bij Divoza een hoofdstel met lage neusriem gekocht (wel lak) van Rossner. Was 69 euro dacht ik. Ik heb hem in het bruin gekocht, maar hij is er ook in het zwart. Mooi net hoofdstelletje

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 16:26

Thanks nogmaals voor de suggesties! Ik heb echter al iets gevonden, zoals hierboven staat geschreven. Maar, misschien is 't wel handig voor anderen die op zoek zijn! :D