Tips voor goede hoefschoenen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Tips voor goede hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 10:02

Ik ben dringend opzoek naar goede hoefschoenen en hopelijk kunnen jullie mij helpen met ervaringen of tips!

Het gaat om een tinker/shire van 1.70 met ronde hoeven. Hoeven zijn niet abnormaal groot, gewoon gangbare maat voor een koudbloed paard. Ze word bijna dagelijks gereden zowel voor de kar als onder het zadel. Afstanden zijn vaak 10-25 km. En dit (vooral voor de kar) veel op de straat.

Op dit moment heeft ze rubberen schoenen die speciaal voor haar gemaakt zijn, alleen het is nu zo erg dat ze na elke rit gerepareerd moeten worden. Vandaar onze zoek tocht naar echt goede schoenen die geschikt zijn voor lange afstanden op asfalt, maar die ook in de berm blijven zitten.

Ijzers zijn geen optie, graag geen discussie daarover.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alle tips zijn erg welkom! :D

zuma1

Re: Tips voor goede hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:08

er is daar een topic over hoor

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 10:50

Graag hoor ik dan over welk topic dat gaat, ik kan alleen een topic vinden over 1 specifiek merk.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:16

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:22

Ik heb zelf de hoefschoenen van cavallo (simple boot, voor de voorhoefen) en deze bevallen mij prima, inmiddels ben ik al met mijn tweede paar bezig. Met het eerste paar heb ik zo'n 1,5 jaar gedaan (niet dagelijks gebruikt). Ik rij (vooral in de winter) lange stukken in stap en draf over het asfalt maar rij er ook wel mee in de berm voor een galopje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:33

Ik weet dat er in rijssen als ik het goed heb een maker zit die hoefschoenen op maat maakt. Deze zagen er in mijn optiek erg goed en degelijk uit.

Edit, link gevonden;
http://www.paardenschoenen.nl/