touwhalster

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen interesse?

Ja!
11 (23%)
Nee...
17 (36%)
Ligt aan de kleuren
8 (17%)
Misschien
10 (21%)
Anders, namelijk...
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 46

pien2010

touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 00:11

Hoi allemaal!
Ik wil heel graag beginnen met touwhalsters verkopen. Ik weet dat er veel mensen zijn die dit doen dus zou ik er uiteraard uit moeten springen. Ik heb echter een deal met iemand en zouden mijn kosten voor een halster erg laag ligen. Ik kan dan een halster verkopen voor nog geen 4 euro. Ik heb dan ook de keuze uit veel veel kleuren.
Zouden jullie hierin geïnteresseerd zijn? Uiteraard wil ik uiteindelijk ook andere producten maken.

cissy

Re: touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:16

Ik zou vooral de kwaliteit willen weten van jouw halsters. Dus ook hoe ze afgewerkt zijn. Niks zo vervelend als losse uiteinden van het kopstuk bijvoorbeeld, of een afzakkende knoop omdat het touw te stug is.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 01:20

cissy schreef:
Ik zou vooral de kwaliteit willen weten van jouw halsters. Dus ook hoe ze afgewerkt zijn. Niks zo vervelend als losse uiteinden van het kopstuk bijvoorbeeld, of een afzakkende knoop omdat het touw te stug is.

De kwaliteit lijkt me goed. Ik ga ze eerst zelf testen. Wanneer is een los uiteinde te lang vind je? Een los uiteinde zal je denk ik wel houden aangezien je de knoop zelf maakt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:39

Afbeelding
Ik bedoel dat bij goede halsters het kopstuk aan het eind is afgewerkt en je dus maar 1 uiteinde hebt wat je om de lus knoopt.

Links een goedkoop halster, stug, slecht afgewerkt, geen fiador knoop en losse uiteinden.
Rechts, Parelli halster, soepel, subliem afgewerkt, fiador knoop, geen los uiteinde.
Ik prefereer de rechtse.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 02:04

4 euro voor het halster, 6,95 verzendkosten- dan moet het bijzonder goed zijn.

Voor minder geld heb je een goede kwaliteit touw, en goed in elkaar zetten (goede platte knopen, inderdaad geen losse eindjes, precies de perfecte maat) is zo gemakkelijk dat ik geen touwhalster zou kopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 02:09

Niet iedereen is even handig met knopen ;)

6,95 verzenden?? Past gewoon in envelop dus kan stuk goedkoper

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 12:59

khirshanta schreef:
4 euro voor het halster, 6,95 verzendkosten- dan moet het bijzonder goed zijn.

Voor minder geld heb je een goede kwaliteit touw, en goed in elkaar zetten (goede platte knopen, inderdaad geen losse eindjes, precies de perfecte maat) is zo gemakkelijk dat ik geen touwhalster zou kopen.

Het touw is uiteraard wel duurder dan 4 euro. Ik had een berekening genaakt hoeveel het zou kosten per halster.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:12

Ik heb nu al een paar keer touwhalsters geprobeerd van verschillende Nederlandse aanbieders, maar er gaat voor mij nog steeds niets boven een Parelli halster. Ik doe er alles mee, dus hecht echt veel waarde aan de kwaliteit en pasvorm. Inmiddels betaal ik liever de prijs van een Parelli halster dan dat ik weer een leuk halster in een mooie kleur aan de muur heb hangen voor weinig geld.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 13:51

Jessix schreef:
Ik heb nu al een paar keer touwhalsters geprobeerd van verschillende Nederlandse aanbieders, maar er gaat voor mij nog steeds niets boven een Parelli halster. Ik doe er alles mee, dus hecht echt veel waarde aan de kwaliteit en pasvorm. Inmiddels betaal ik liever de prijs van een Parelli halster dan dat ik weer een leuk halster in een mooie kleur aan de muur heb hangen voor weinig geld.

Wat is voor jou het grootste verschil tussen een parelli halster en een gewoon halster?

Wat zouden jullie vinden van de "standaard" maten maar dat je ook een andere maat kunt nemen? Dan kun je bij de opmerkingen bijvoorbeeld invullen dat je de neusriem in een x-aantal cm wil.

Qua kleuren zou ik niet of heel moeilijk aan de beroemde kleuren zoals "hawaiimix" of "mint" kunnen komen, maar wel aan allerlei verschillende kleurenmixen. Zouden jullie aparte kleuren ook mooi vinden? Of liever gewoon effen kleuren?

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:36

Bij mij gaat kwaliteit boven de prijs dus kijk goed naar de kwaliteit van je touwhalsters
Ik vind felle en vrolijke kleuren altijd erg leuk voor een touwhalsters
Je kan altijd een beetje 'afkijken' bij andere sites hoe deze het aanpakken met maten en kleuren en een beetje ideen opdoen (ik bedoel dus niet alles kopieren)

In iedergeval succes!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 19:33

MallyOtaku schreef:
Bij mij gaat kwaliteit boven de prijs dus kijk goed naar de kwaliteit van je touwhalsters
Je kan altijd een beetje 'afkijken' bij andere sites hoe deze het aanpakken met maten en kleuren en een beetje ideen opdoen (ik bedoel dus niet alles kopieren)

In iedergeval succes!

Vind je dan de halsters met bijvoorbeeld een gevlochten neusband oid. ook mooi? Of alleen die met wen dik stuk op de neusriem?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:40

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog veel vraag voor is. Er zijn al erg veel mensen die touwhalsters verkopen en er komen er steeds meer bij..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:13

Touwhalsters hebben een functie, als je er een gevlochten neusriem van maakt dan gaat een deel vd functie weg.
Ik ben het er mee eens dat er al genoeg aanbod in touwhalsters is en dan moet je je wel heel erg kunnen onderscheiden om er een boterham mee te verdienen.
Touw is niet gratis en als je zoveel kleuren wilt aanbieden zul je een grote ruimte voor al je klossen moeten hebben en is het best een investering.

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:47

pien2010 schreef:
MallyOtaku schreef:

In iedergeval succes!

Vind je dan de halsters met bijvoorbeeld een gevlochten neusband oid. ook mooi? Of alleen die met wen dik stuk op de neusriem?

Ik vind degene met een gevlochten neusband meestal mooier als de kleurcombi goed is

BoschA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:23

Ik maak eigenlijk maar weinig gebruik van touwhalsters. Heb er destijds gewoon eentje zelf gemaakt en zelfs de fiadorknoop geprobeerd te knopen en volgens mij was ie gelukt :) Om gewoon even uit te proberen was dat prima, ondanks dat het misschien niet het beste kwaliteit touw was. Dus ik zou niet zo snel een nieuw touwhalster kopen (ondanks de goedkopere prijs) tenzij ik er echt meer mee ga doen, maar dan zou kwaliteit inderdaad wat meer een puntje zijn. Effen kleuren vind ik dan mooi genoeg :)
Dingen als veertjes en kraaltjes zou ik niet aan beginnen, maar kom het wel eens tegen op sites die touwhalsters aanbieden. Ziet er misschien leuk uit, maar functioneel voegt het geen waarde toe en ik heb zo'n idee dat het alleen meer eerder stuk gaat.

Succes nog!

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:30

als je echt populair wilt zijn moet je origineel zijn en anders dan de andere en vooral ook netjes en goede en snelle service.
met prijs heb je natuurlijk ook al een pluspunt
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-03-16 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten in paar minuten geplaatst samen gevoegd