Waar koets voor minishetlander?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

farmgirl37

Waar koets voor minishetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 00:56

hoi allemaal
Ik heb thuis een mini-shetty staan en ik ben hem nu sinds september aan het opleren. Ik was begonnen met de gangen aan te leren maar tegen mijn verwachtingen in leert hij dat verschrikkelijk snel en hij kent al zijn commando's nu al bijna helemaal vanbuiten (soms heeft hij geen zin om te luisteren vandaar...) en nu zei mijn moeder: "Ik denk dat mennen wel iets voor hem zou zijn." En ik weet dat het mogelijk is om te mennen met een mini-shetty maar ik vind nergens een goed koetsje tegen een degelijke prijs (hij mag liefst niet boven de 600 euro kosten want ik ben er niet echt professioneel mee bezig dus dan hoeft het niet de beste en/of snelste wagen uit de winkel te zijn.) En nu vroeg ik me af of jullie toevallig een site of een persoon wisten waar ik een koetsje kan kopen voor mijn paardje (zijn schofthoogte is 86cm) alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-03-16 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

I_love_you12

Re: mennen met een minishetty?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:03

Ik gebruik voor mijn falabella's paarden (beide nog geen 80cm) de sulky cavalettie. Weet de prijs niet precies, maar ligt volgens mij binnen je budget!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:21

Bij https://www.minihorseshop.nl/ hebben ze van alles voor de kleintjes, misschien daar eens orïenteren?
Cavalettie is inderdaad een leuk karretje :j Zelf men ik met een HCA (sulky, met panzitting) en een pony van 80cm hoog. Vind ik zelf erg fijne wagentjes, lekker stevig en flink boscross-proof :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:22

Ik zou idd kijken naar een sulky. Een hca is mooi licht. Ik weet niet hoe groot je shet is. Maar een vierwieler is meestal te zwaar voor een enkelspan met een mini

khirshanta

Re: mennen met een minishetty?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 02:10

Hca schijnt goed te veren, maar de cavalettie is gemakkelijker te 'pimpen'. Er zijn er best wel wat te vinden op marktplaats of bokt.

Tip: hou rekening met het gewicht van de wagen/sulky (met jou erop) en dat als je door het bos gaat, zo'n rul zandpad het best zwaar kan zijn

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 03:34

Ik heb de HCA sulky voor mijn mini's, een super fijn en sterk karretje! Ze zijn hartstikke licht, dus trekt makkelijk weg door bospaden! Ik had eerst de sulky cavalettie sport edition, maar die heb ik geruild voor de HCA sulky omdat ik de sulky cavalettie sport edition te zwaar vind en ik vond hem ook wel veel kraken. De HCA sulky veert erg goed mee als je ergens over heen rijdt.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:37

HAR --> ED

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:19

Ik zou ook zeker voor de HCA gaan. Ik heb met beide wagentjes gement en de HCA steekt er met kop en schouders bovenuit voormij.

kanniet

Re: Waar koets voor minishetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:46

Ik heb je een PB gestuurd. Kijk er maar eens naar, misschien is het iets voor je.