Ramshulp c:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrisIJtsmax

Ramshulp c:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 21:49

Hallo!

Heeft er iemand ervaring met paarden met ramsneuzen/ramshoofden en willen jullie mij daarvoor iets over het hoofdstel vertellen? (of het bij ramsneuzen anders zit) En daarbij, weet iemand een ramsneus te koop staan?

Dabo

Re: Ramshulp c:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:05

Snap niks van je bericht...

Of iemand een ramsneus te koop heeft staan? Geen interesse in het hele paard wat er aan zit? Je zoekt alleen de neus? :O :x %)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:11

Lijkt mij dat ze geen speciale hoofdstel hebben :p normale halsters/ hoofdstellen passen gewoon prima :j
Waarom deze vraag?

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 09:53

Dabo schreef:

Of iemand een ramsneus te koop heeft staan? Geen interesse in het hele paard wat er aan zit? Je zoekt alleen de neus? :O :x %)

Nee ik bedoel natuurlijk een paard met een ramsneus.

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 09:54

dynara schreef:
Lijkt mij dat ze geen speciale hoofdstel hebben :p normale halsters/ hoofdstellen passen gewoon prima :j
Waarom deze vraag?

Ik wil heel graag een paard met een ramsneus want die vind ik werkelijk geweldig. Alleen als ze duurder specialer tuig hebben gaat dat er niet in zitten nee..

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:57

IrisIJtsmax schreef:
dynara schreef:
Waarom deze vraag?

Ik wil heel graag een paard met een ramsneus want die vind ik werkelijk geweldig. Alleen als ze duurder specialer tuig hebben gaat dat er niet in zitten nee..

Ik heb nog nooit gehoord dat ze speciaal tuig nodig moeten hebben ;)
en daarbij je kan het zo duur of goedkoop maken zoals je zelf wilt toch?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:32

IrisIJtsmax schreef:
dynara schreef:
Waarom deze vraag?

Kijk, als je dát dan in je OP gezet had, had ik niet hoeven reageren ;) :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:32

Dabo schreef:

*Beelddenker* :')

Ontopic: ik ken niemand die apart tuig daarvoor heeft.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:42

Dat vind ik gek. Als je duurder tuig nodig heb dan wil je het niet?

Een "normaal" paard kan ook een moeilijke rug hebben of moeite hebben met een bepaald bit of neusriem waardoor je meer kwijt bent voor goed tuig.

Mijn pony loopt bijvoorbeeld niet op een trens. Heeft nu een myler bit. Duur ja. Maar noodzakelijk ook ja!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:44

Jongens dit is toch niet serieus hahahah.

Om toch nog wat inhoudelijks te zeggen voor zover dat kan _O- Ts, zoek zelf naar de rassen die een ramsneus hebben en klaar is Kees.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:49

Desnoods rijd je zonder neusriem op je paard met ontzettend lelijke ramskop?

Als een iets duurdere neusriem al een probleem zou zijn, wat gebeurt er dan als het paard ineens iets heeft wat duurder is dan bij andere paarden? Wat als hij bij voorbeeld ineens duurder voer moet of zijn goedkope dekens binnen een week aan flarden heeft?

Ik vraag me af wie er nu weer een SA heeft aangemaakt voor dit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:55

Mag dat dan? SA aanmaken voor vragen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:59

Nee natuurlijk niet. Maar er gebeurt in de wereld zo veel wat niet mag.

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:59

Kermis schreef:

Een "normaal" paard kan ook een moeilijke rug hebben of moeite hebben met een bepaald bit of neusriem waardoor je meer kwijt bent voor goed tuig.

Mijn pony loopt bijvoorbeeld niet op een trens. Heeft nu een myler bit. Duur ja. Maar noodzakelijk ook ja!

Nou nee, dat bedoel ik niet. Als ik duurder tuig nodig heb dan KAN ik het niet betalen. Ik zou het heus willen betalen hoor..

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:00

Koper schreef:
Desnoods rijd je zonder neusriem op je paard met ontzettend lelijke ramskop?

Als een iets duurdere neusriem al een probleem zou zijn, wat gebeurt er dan als het paard ineens iets heeft wat duurder is dan bij andere paarden? Wat als hij bij voorbeeld ineens duurder voer moet of zijn goedkope dekens binnen een week aan flarden heeft?

Ik vraag me af wie er nu weer een SA heeft aangemaakt voor dit :')

Dit slaat werkelijk nergens op. Ik stel een hele serieuze vraag aangezien niemand in mijn buurt er iets van af weet, en dan kom je met zo een antwoord.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:02

Als een duurder hoofdstel al een probleem is: begin er niet aan en zoek een manege waar ze ramshoofden hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:03

En als je paard ziek wordt dan? Dan kan je dat ook niet betalen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:04

IrisIJtsmax schreef:
Kermis schreef:

Nou nee, dat bedoel ik niet. Als ik duurder tuig nodig heb dan KAN ik het niet betalen. Ik zou het heus willen betalen hoor..

Niet aan een paard beginnen dan! Wat als hij onverwachts geopereerd moet worden?

Selka

Deze vraag is serieus??

Heb er 1 met een ramsneus. Hoort bij het ras (Shire). Maar als je voor 500€ een paard wil dan kun je de Shire vergeten..

Een paard kost geld. Een heleboel geld! Als je een simpel hoofdstel van €100 niet kunt betalen zou ik vooral de droom in de ijskast zetten en voorlopig gaan sparen.

Koper

Het slaat pas helemaal nergens op dat je geen duurdere neusriem voor je paard kunt betalen als dat nodig mocht zijn. Als een neusriem al het probleem is moet je geen paard willen kopen ;)

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:05

maximuss schreef:
Als een duurder hoofdstel al een probleem is: begin er niet aan en zoek een manege waar ze ramshoofden hebben!

Nee, ik heb al een hoofdstel thuis. Ik wilde alleen maar weten of ik een normaal hoofdstel ook kan gebruiken op paarden met een ramsneus. Aangezien een vriendin van mij zei dat dat niet kon. Maar laatmaar. Ik kan ook geen dingen serieus vragen op dit forum.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:06

Werk dan aan je vraagstelling zodat hij wel serieus wordt :)*

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:07

Mensen, mijn enige vraag was of een paard met ramsneus duurder tuig nodig heeft. Het liefst niet natuurlijk maar ik kan altijd bijbetalen door harder te werken. Ik stel een simpele vraag en iedereen maakt me meteen uit voor gierig persoon die geen paard zou mogen hebben. Jezus wat zitten er hier een stelletje betweterige rotmensen zeg..

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:08

Koper schreef:
Werk dan aan je vraagstelling zodat hij wel serieus wordt :)*

Dit is mijn eerste topic, logisch dat ik misschien niet helemaal perfect ben in dit soort zooi.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:09

IrisIJtsmax schreef:
Mensen, mijn enige vraag was of een paard met ramsneus duurder tuig nodig heeft. Het liefst niet natuurlijk maar ik kan altijd bijbetalen door harder te werken. Ik stel een simpele vraag en iedereen maakt me meteen uit voor gierig persoon die geen paard zou mogen hebben. Jezus wat zitten er hier een stelletje betweterige rotmensen zeg..

:')

Maar TS, als je paard nou onverwachts ziek word kan je dat toch helemaal niet betalen? Een duurder hoofdstel is daar niks bij :P