Toen ik mijn IJslander kocht, zag ik op de stoeterij dat ze allemaal met een anti slip matje reden direct onder het zadel. Dit zou voorkomen dat het zadel naar voren schuift en zou dan ook niet aan de manen trekken, zoals bij een gewoon dekje als de manen er per ongeluk onder zouden zitten. Dat begreep ik tenminste ervan.
Ik heb van hun een anti slip matje meegekregen, een Topreiter anti slip pad, maar dit vind ik zo dun, dat ik liever een dikkere onder leg of gewoon toch een dik sjabrak.
Nu heb ik een zitten zoeken en kom ik bij de volgende pads:Pfiff Active Soft Gelpad, of de BR Gel Pad Pony Therap.soft Gel Anti-slip, of de Topreiter soft balance gelpad.
Wie heeft ervaring met een van deze matjes en hoe bevallen ze?
xApple
Geplaatst: 14-03-16 14:57
Ik heb er 1 van Kramer.nl Bevalt super; m'n zadel schuift niet meer. Heb ook een goed passend zadel maar mijn pony is gewoon een balletje zo rond..
ninne1
Geplaatst: 14-03-16 15:18
Ik heb een tijd de antislip van Prolite gebruikt,die was erg fijn. Die soft gel antislip pads vind ik ondingen, ze plakken maar heel even waardoor het zadel toch weer verschoof, haren blijven erop plakken en door die kleine gaatjes ging de huid wat zwellen als ze bezweten was. Heb nu geen antislippad meer nodig gelukkig.
Koper
Geplaatst: 14-03-16 15:22
Zo'n matje helpt in mijn ervaring niet goed tegen naar voren schuiven. Wel tegen zijwaarts schuiven op een rond, schoftloos paard.