vraagje over zadel en merk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

vraagje over zadel en merk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 02:27

Hoi,

Ik heb een vraagje over een spring zadel.
Ik ga een ruil doen met een zadel, uiteraard ga ik er zelf naar toe om het in real life om te ruilen.
MAAR

Diegene verteld mij dat het een Jos Lansink spring is maar op het zadel staat Premiere Quality Saddlery.

Is dit een onderdeel van de zadel lijn van Jos Lansink ? Of is diegene me gewoon aan het naaien ?

Hopelijk kunnen jullie me dit vertellen.
Op google krijg ik geen goede fotos van zadels van Jos Lansink of van Premiere Quality Saddlery

Wie kan me helpen ?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 02:46

De naam van Jos Lansink word al gebruikt door BR voor diverse producten, waaronder zadels. Het lijkt me dus niet realistisch dat een Engels zadelmerk ook nog eens gebruik mag maken van zijn naam en op de site van Premier kom ik ook geen Jos Lansink zadel tegen.

bello2005

Re: vraagje over zadel en merk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 02:54

nee dat zag ik dus ook al niet. en kan niet echt wat vinden er over. dus ik twijfel nu behoorlijk wat ik moet doen
ok diverse nieuwprijzen kan ik nergens terug vinden diegene vertelde mij dat het een zadel van €1789.- koste. maar ook dat kan ik nergens terug vinden. het zadel zou 1.5 jaar zijn

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 02:58

Op de site van Premier staan de prijzen in ponden er bij. Moet je nog wel omrekenen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 03:00

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 22:19

kan het zijn dat jos lansink dit merk heeft ontworpen ? dat word er ook nog gezegd ?

ik twijfel behoorlijk

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:52

premiere is toch ook een b-merk van BR?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:54

Ik weet wel dat jaren geleden je het BR Jos Lansink springzadel in de BR catalogus zag staan, en later kwam daar ook het Premiere model bij dat overduidelijk hetzelfde model was.

Ik weet niet beter dan dat de Premiere versie de iets goedkopere uitvoering van hetzelfde model is :)

Zeg maar zoals je ook beugelriemen kan hebben van BR, of "dezelfde" beugelriemen maar dan iets minder luxe kwaliteit van Premiere :)

Overigens was de Premiere kwaliteit altijd best heel keurige basis-kwaliteit hoor!

Weet niet of dat de laatste jaren veranderd is maar je kan het zadel natuurlijk eerst bekijken om de kwaliteit te beoordelen :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:11

Zover ik weet is Premiere idd het B-merk van BR. En dus wat anders dan het merk Premier uit Engeland. En van wat ik heb kunnen vinden op het net, werd/wordt het Premiere springzadel in dezelfde fabriek gemaakt als de BR Jos Lansink. Maar ik kan nergens vinden dat het hetzelfde zadel is. Plus als ik zoek op Premiere springzadel alleen, krijg ik hele andere prijzen te zien. Denk dat je daar ook even op moet letten ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 18:34

bedankt iedereen !!!