Sjabrakjes na wassen erg vies

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Sjabrakjes na wassen erg vies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 19:43

Ha Bokkers,

vandaag eens een paar sjabrakjes gewassen. De ene was erg stoffig, de ander eigenlijk niet echt vies maargoed, net zo handig om de trommel dan wat voller te hebben.
Alleen nu zijn ze beide nog smeriger na het wassen dan toen ze er in gingen.. :? Er zit echt bruine troep op.. Helpt het als ik het eerst laat drogen dat ik het er daarna af kan borstelen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:46

Nogmaals wassen en dan maar 1 dekje in de was!

Klinkt heel bekend, dekjes zijn vaak viezer dan dat je denkt.
En met 2 dekjes in de machine haal ik ze er vaak vies uit.
Laatst bijgewerkt door siskeh op 11-03-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Sjabrakjes na wassen erg vies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 19:47

Zal m'n moeder leuk vinden dit.. :') Heb ze overigens op 30 graden gewassen..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:47

1 dekje tegelijk en extra laten spoelen.
Anders zit het te vol.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:17

En dan na de wasbeurt even de machine reinigen met spul van HG.. klinkt namelijk alsof er ook een hoop bagger in je machine zit wat op je dekjes gaat hechten.

Wat helpt is even een paar flinke scheppen soda in de trommel doen, en de machine dan leeg op 95 graden laten draaien. Dit ook gelijk ook goed voor je afvoeren :-) Ik doe dit ook regelmatig met mijn machine.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 07:42

1 dekje per keer idd.. Je kunt evt groene zeep op de vlekken doen, goed erin wrijven en dan direct nog een keer in de wasmachine. Wel gewoon ook met wasmiddel.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 07:51

Ik heb een aparte machine voor paardenspul,gewoon een goedkope van MP,is heel fijn als je daar de optie voor hebt.
Die rommel is vaak smeriger dan je denkt,ik wil mijn goede machine daar ook niet aan wagen.

Je kunt je dekje ook eerst uitspoelen voordat je hem de trommel in doet,scheeld vaak al een hoop viezigheid.Ik zou de dekjes gewoon opnieuw wassen en zeker de machine ook even reinigen.
Hier wat tips:

http://www.witgoedkoop.com/wasmachine-schoonmaken

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 08:08

Dabo schreef:
Wat helpt is even een paar flinke scheppen soda in de trommel doen, en de machine dan leeg op 95 graden laten draaien. Dit ook gelijk ook goed voor je afvoeren :-) Ik doe dit ook regelmatig met mijn machine.

Pas hier mee op, er zijn machines met (aluminium) delen die hier niet zo goed tegen kunnen. Ik heb mijn vorige machine op deze manier in de vernieling geholpen.

Voor wat betreft de dekjes, idd beter een voor een.
Wat voor 30 graden programma heb je trouwens gebruikt. Klinkt alsof het programma regelmatig stil staat om te weken. Dan bezinkt het zand wat in het water terecht is gekomen en valt op je dekjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 08:24

Ik was mijn dekjes in een grote stoffen hoes. Die maak ik dicht met elastiek. Dan komen de haren niet in de machine. Lukt altijd prima. Ik laat ze na het wassen drogen in mijn tuinhuisje en als ze droog zijn even de haren eraf kloppen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:42

Ik stofzuig eerst de haren eraf met het borstel opzetstuk van de stofzuiger. Dan in bad even met een oude afwasborstel speciaal voor mn paardenspullen met een papje van waspoeder met een klein beetje water goed schrobben. Dit uitspoelen en dan pas in de wasmachine. Dit omdat wij geen extra machine hebben voor de paardenspullen. Op deze manier is mn moeder blij dat haar wasmachine goed blijft en zijn mijn spullen heerlijk schoon

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:15

voor het wassen flink afborstelen en uitkloppen en dan wassen op het lange programma (evt met voorwas) en na laten spoelen, dat werkt meestal wel

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 15:18

Dank jullie wel! Ik heb ze er nu apart in gedaan, op extra lang programma met weken en nu zijn ze zo goed als nieuw! *\o/* bedankt voor het meedenken.