Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mariett schreef:Je hebt heel veel verschillende soorten bbp's. Sommige bbp's hebben zoveel schuim en laagjes en soms zelfs drukverdelende kussens, dat het soms inderdaad net boomloze zadels zijn. Deze barebackpads zijn meestal ook ontzettend duur. Ze verdelen de druk wel enorm goed, geven ruggegraadvrijheid en zijn vaak met een hele hoop lamsvacht bekleed om het extra prettig te maken.
Bralindy schreef:Ik heb een bbp en bitloos hoofdstel van barefoot. Goede kwaliteit en mooi soepel leer (hoofdstel dan). Het kost wat maar dan heb je wat. En mijn ervaringen met FRA en vooral epplejeck is dat de leer kwaliteit niet altijd het beste is
mlO_uu schreef:Dus als ik het goed begrijp zou he deze categorie wel ipv een zadel kunnen nemen? Uiteraard zonder beugels.
Maar logischerwijs zullen deze bbp dus ook moeten aangepast aan de individuele paardenrug?
Mariett schreef:Het eerste klopt wel, het tweede eigenlijk niet echt. Als je er echt lange ritten mee gaat maken, zal ik wel aanraden om er een goede pad onder te doen, dan wordt de druk alleen maar beter verdeeld. Christ heeft volgens mij dat soort 'zadelachtige' barebackpads, en Ghost heeft er ook één.
Een barebackpad hoort geen 'harde' delen te hebben, dus in principe zouden ze niet aangepast hoeven te worden. Ze vormen na een tijdje natuurlijk wel een beetje, doordat het schuim zich gewoon gaat vormen.