Verstelringetje 8 pessoa

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Verstelringetje 8 pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 11:31

Hoi bokkers,

Ik heb een behoorlijk lang paard en het staat me tegen dat hij elke keer in z'n mond wordt afgestraft voor zijn ruime gangen als ik longeer met de Pessoa. Hoe lang ik hem ook instel, ik zie hem elke keer aan het bit trekken. Nu heb ik mijn Pessoa verbouwd, en er twee losse delen van gemaakt. Dus de achterkant aan de longeersingel, en de voorkant ook los aan de longeersingel, dus los van elkaar.
Nu was ik zaterdag bij epplejeck en daar hadden ze van die verstel ringetjes om snel de lengte van je touwtjes in te kunnen stellen:

http://www.ej.nl/paard/longeren/hulpteu ... or=overige

Alleen nu wil ik deze dus aan mijn touwtjes maken. Maar heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe ik deze ringetjes er goed aan moet maken, zodat ze zo werken als het moet.

Iemand die het wel weet?

ilaan

Re: Verstelringetje 8 pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:33

Ik heb van dit soort ringetjes aan mijn pessoa. Zaten er al aan, zal eens kijken hoe dit zit. Als je wilt kan ik wel een foto voor je maken?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 11:34

Oh heel graag! Mijn Pessoa heeft niet dit soort ringetjes eraan dus ik heb geen orgineel ter vergelijk..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:37

pluisje88 schreef:
Oh heel graag! Mijn Pessoa heeft niet dit soort ringetjes eraan dus ik heb geen orgineel ter vergelijk..

Ik weet dat het touw ergens omheen moet maar het in tekst uitleggen is en heel lastig en waarschijnlijk snap je er daarna nog niks van.
Ga zo toch naar stal dus maak dan meteen een foto :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:30

Kon helaas geen foto maken omdat mijn telefoon niet heel hard meewerkt. Slaat de hele tijd vast als ik de camera wil gebruiken. Je houd hem nog tegoed dus..