Wat doen met tuig wat niet meer gebruikt wordt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doen met tuig wat niet meer gebruikt wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:37

Hoi bokkers,

Vorig jaar heb ik nieuw mentuig gekocht van pfiff. Slechts 10x gebruikt, mijn pony raakte weer kreupel (hoefbevangen) en dus weer mee gestopt.
Pony is inmiddels 27 en eigenlijk met pensioen, hoewel ik dat lastig vind omdat ze nog zo vrolijk is en rust roest.
Maar min of meer wel besloten om te stoppen.

Ik heb nu dus nog tuig liggen, heb het netjes opgeborgen in de originele jutezak en in een kist gelegd.
Ik twijfel erg wat ik er mee moet doen; mocht mijn pony overlijden komt er op den duur wel een ander paard. Ik weet alleen nog niet precies hoe of wat, mennen vind ik leuk maar is niet mijn prioriteit. Het is maat pony, dus zou alleen op een pony passen. En waarschijnlijk kies ik toch voor een paard.

Ik ben dus erg in dubio wat ik met mn tuig moet. Blijft het lang mooi als je er niks mee doet, of is het veel verstandiger te verkopen?

xSCWx

Re: Wat doen met tuig wat niet meer gebruikt wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:57

Als je verwacht er een hele tijd niks mee te doen zou ik het verkopen. Zeker als je op den duur toch voor een paard gaat ipv. een pony, dan heb je aan dit tuig niks. Nu kan je hem nog voor een leuke prijs verkopen. En je weet inderdaad niet hoe het tuig over een paar jaar nog van kwaliteit is, al zal dat wel ok zijn als je hem in een droge ruimte legt en af en toe invet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:02

Als het langer ligt moet je het regelmatig vetten of olien. En kijken of je het kan uithangen zodat het netjes in model blijft. Maar ik ken je dillema. Zit daar zelf nu ook mee. Mijn keuze is laten liggen en goed blijven onderhouden. Wegdoen kan altijd later nog als blijkt dat het echt niet meer gebruikt gaat worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:03

Ik heb zelf ooit tuig gekocht voor een van mijn pony's die later ook bevangen is geworden. Ik heb het tuig opgeborgen en inmiddels rijd ik ermee met een van mijn andere pony's.
Als je denkt dat je er niet meer mee gaat rijden kan je het misschien beter verkopen.

jurgeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:37

Goed invetten en opbergen :)

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:46

Verkopen. Als je over een aantal jaar weer een pony koopt, heb je zo weer een ander tuig gekocht. Heb je misschien wel een paar tientjes verlies.. :(