Ik ben op zoek naar een nieuwe longeersingel, voornamelijk voor dubbele lijnen en pessoa. Nu merk ik met mijn zoektocht, dat het vaak erg lastig is om een longeersingel te vinden waar de katrollen van een pessoa goed door de ringen passen. Vaak is dit echt duwen en trekken.
Hoe doen jullie dit? Of heeft iemand de ideale longeersingel hiervoor gevonden?
Ik heb volgens mijn die van Divoza, daar passen ze doorheen. En anders loste ik het op door 2 musketonhaken aan de ringen te hangen en die om de touwen te doen.
Nynke04
Geplaatst: 02-03-16 09:13
Ik heb een longeersingel van lammert Haanstra. Deze ringen zijn een stuk groter dan de "standaard" longeersingels, dus geen moeite met het doorhalen van de katrollen. Wat je ook kunt doen is de katrol vastmaken aan de longeersingel (de ring waar je 'm anders doorheen zou halen). Voor mijn paard werkt dat erg fijn. Met de katrollen aan de bitringen wil hij minder fijn ontspannen. En zo kan ik de hoogte van de lijn aan de zijkant ook nog verstellen.
Blacksmurf
Geplaatst: 02-03-16 09:14
De longeersingel van Kieffer. Heeft ook meer ringen dan de meeste longeersingels.
dieseltje09
Geplaatst: 02-03-16 09:22
Blacksmurf schreef:
De longeersingel van Kieffer. Heeft ook meer ringen dan de meeste longeersingels.
Hele fijne singel inderdaad, ik heb er zelfs nog 2 hele grote haken aan hangen zodat ik met 2 normale lijnen kan longeren (ipv speciale lijnen door dubbele lijnen longeren met die kleine touwtjes eraan)