Ik heb er vorige week eentje gekocht op advies van de zadelpasser. Paard liep er beduidend beter onder.
Felien_Kyra
Geplaatst: 02-03-16 12:47
Ik heb er een tijdje mee gereden, maar dit is echt al een hele tijd geleden. Hielp voor mij met name met het blijven liggen van mijn zadel.. (bedoel dat die niet meer naar voren gleed) Moet wel zeggen dat ik toen alleen recreatief reed en zou dit nu niet meer als goede oplossing zien omdat het toendertijd maar voor eventjes hielp
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 02-03-16 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb hem ook gekocht voor een jong paard. Bij haar schuift alles naar voren. Vorig jaar van ellende een nieuw zadel aangekocht en nu laat ik de zadelpasser ieder half jaar komen. Vorige keer heeft hij het vanachter iets opgevuld en toen lag het weer perfect. De merrie laat ook heel duidelijk merken als het niet goed ligt. Na een maand begon ze weer met haar hoofd te slaan en hadden we het idee dat het toch weer naar voren schoof. Toen zelf een pad eronder gelegd die aan de achterkant iets dikker was. Deze keer was ze aan de voorkant anders geworden door het werk, baby vet eraf en nog niet evenveel bespiering terug. Hij heeft het zadel van voren iets opgevuld en met de pad eronder liep ze heel goed. Mooi stil in de aanleuning en passen duidelijk beter af maken.
roosje15
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-16 14:33
Sjarett schreef:
Ik heb er vorige week eentje gekocht op advies van de zadelpasser. Paard liep er beduidend beter onder.
gebruikte je de pad dan direct op de rug van je paard, of tussen je dekje en het zadel?
Ik heb ook ervaring met de gelpads en zou nog graag de memoryfoam pad willen. Aangeschaft vanwege gebruik van 2 zadels op verschillende paarden, betere drukverdeling en minder schuiven op mijn ene paard (zadels schuiven altijd naar voren). Gebruik hem voor het schuiven direct op de rug van het paard, en bij de andere paarden gewoon tussen dekje en zadel (voor de drukverdeling). Of ik verschil merk? Hmm, voor het schuiven zeker, hij werkt echt antislip. Voor de drukverdeling ben ik er nog niet helemaal over uit. Ze zijn vrij dun, zacht en flexibel, makkelijk in te deuken met mijn handen, dus ik vraag me af of het wel echt wat doet met de druk op het moment dat er nog zadel en ruiter bovenop komen. Paarden lopen er zeker niet slechter onder, maar of ze er beter onder lopen en of er echt afname van rugblessures etc. is? Misschien zie ik dat pas als ik er voor een lange tijd ermee stop. Maar baat het niet, dan schaadt het in mijn situatie zeker ook niet, dus ik blijf hem gewoon gebruiken.
Ik gebruik hem ook sinds een aantal maanden. Mijne is aan de voorkant iets verdikt zodat mijn zadel weer netjes van de schoft af ligt. Volgens de zadelmaker was het niet mogelijk mijn zadel op te vullen zonder dat er keiharde bonken op haar schouders kwamen te liggen. Ik gebruik hem direct op de rug. Mijn zadel ligt nu weer helemaal netjes en mijn paard loopt er ook weer super onder.