Mijn zadel ligt goed... dat wil zeggen het ligt goed... los op de blote rug... Mooit ruimte bij de schouders niet te breed... zeker niet te smal... dit is door meerdere mensen beaamd... zadelmaker... en osteopaat.
Volgt ook mooi de ruggegraat.
Wanneer je de singel vast maakt/aansingelt... gaat het zeg maar fout wanneer de voorste singeltstoot wordt vastgemaakt... dan komt de achterkant omhoog. Bij het rijden wipt het heel lichtjes.... soms zelfs even niet... maar ik wil dat het goed ligt... echt goed.
Mijn paard reageert er ook niet raar op... door staken etc... en hij zit los in zijn lijf... hij wordt met regelmaat lekker gemasseerd door een masseur
Nu ligt het volgens mijn zadelmaker in het singel systeem dat niet geschikt is of tenminste dat het daar door komt.
De voorste stoot is zo een die zeg maar schuin van voren komt... (zweetblad gebied)
ff een foto voor de duidelijkheid...

Nu wil ik natuurlijk dat het goed ligt... en dit vind ik echt belangrijk.... Dus ik zat al aan een nieuw zadel te denken... misschien maat werk ...
Maar dit zadel zit hemels... en is aanpasbaar...
Nou heel verhaal ... hoop dat het te volgen is... en alvast bedankt voor tips en op en aanmerkingen.
Volgens mijn zadelmaker zou hij de singelstoot kunnen verplaatsen... dat het ook recht van boven zou komen......
Ik wil sowieso nog een second opinion van een andere zadelmaker... over de ligging van het zadel... en wat hij of zij van de optie van het verleggen van de singelstoot vind...
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben...
Wie raad het me af of juist aan en waarom...
Of wie weet een zadelmaker die goed is met Kieffers.. en natuurlijk ook met het zadelpassen...
Ik woon in het topje van Noord Holland ... dus in de buurt zou fijn zijn... maar dat hoeft niet... tegen KM vergoeding komen de meeste zadelmakers denk ik wel door heel Nederland