Ik ben voor mijn kinderen op zoek naar goede veiligheidsbeugels. Beetje zoeken levert een heleboel soorten op. Ik zag dat je ook van die korfjes hebt die je op de beugel hebt. Iemand daar ervaringen mee?Kun je die evt ook nog combineren met die beugels met elastiekjes? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met veiligheidsbeugels speciaal voor kinderen.
ik heb korfjes, niet duur en handig vast te zetten.
annebe
Geplaatst: 29-02-16 11:45
Die korfjes werken wel fijn, zeker voor kinderen. Mochten ze al wat ouder zijn (10der leeftijd) zou je ook kunnen kijken naar flexrides of ez-rides. Ik zou de korfjes niet combineren met elastiekjes, dit zal weinig zin hebben.
Mijn ene dochter is 10 (schoenmaat 38) en de andere is 8 (schoenmaat 34). Zoek het liefst een beugel waarmee ze allebei kunnen rijden
Vayo
Geplaatst: 29-02-16 11:48
Mijn dochter lest op de manege en daar hebben ze aan ieder zadel veiligheidsbeugels met een rubber stiek. Laatst viel er een meisje af en ondanks dat ze niet echt bleef hangen aan de beugel schoot de stiek toch al los. Dat geeft mij toch een veilig gevoel.
Korfjes heb ik geen ervaring mee, maar die zien er ook wel fijn uit. Maar mocht de voet een rare buiging maken, kunnen ze er dan nog alsnog niet in blijven hangen?
Nista_RX
Geplaatst: 29-02-16 11:49
Ik heb zelf goede ervaringen met korfjes. Fijne stijgbeugels zijn het. De stijgbeugels met een elastiek rijden ook erg fijn, maar ben eens tijdens een buitenrit per ongeluk langs een boom gekomen met de stijgbeugel. Het elastiek knapte en ik kon er tijdens de buitenrit niet meer fijn mee rijden. Ik heb nu deze veiligheidsstijgbeugels, voor mij tot nu toe het meest prettig! Ze zijn wel een beetje prijzig, heb ze zelf ook tweedehands gekocht destijds. Ze voelen als een normale stijgbeugel
Zouden de safestyle beugels ook voor kinderen kunnen? Dan hebben we er alledrie wat aan Wat ik me wel afvraag is of dat stompje aan de binnenkant je paard niet prikt. Iemand daar ervaring mee?
Ik spring ook altijd met bovenstaande van nista Laten gemakkelijk los als je valt, voor kinderen zouden korfjes inderdaad ook een goed alternatief zijn!
Adriana76
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-16 22:38
Uiteindelijk gekozen voor de safestyle beugels! Heel tevreden