Welke veilgheidsbeugels aanschaffen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Welke veilgheidsbeugels aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:28

Ik ben niet bekend met veiligheidsbeugels en zou er graag meer van willen weten. Welke zijn goed en hoe werken ze.

maximuss

Re: Welke veilgheidsbeugels aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:30

Safestyle beugels: zijn langs één kant open.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:35

Die zag ik ook op google. Ze zien er vreemd uit. Hoe is het om daarmee te rijden? Is het heel anders dan normale beugels?

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:36

Ik ben daar ook wel benieuwd naar, mijn inziens zouden die korfjes hun werk het beste doen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:38

Safestyle voelen hetzelfde als gewone beugels.

Korfjes helpen niet als je voet draait in de beugel.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:40

oke, ik heb met beide geen ervaring, hoe kunnen je voeten erin draaien dan? Mijn dochter viel vandaag van haar pony en bleef ook hangen zonder dat haar voet door de hele beugel geschoten was. Godzijdank bleef de pony stil staan en kon ik haar los maken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:41

Safestyle is echt super!
Maar voor een kleiner budget voldoen de beugels met elastiek ook prima

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:43

Als je valt en je voet draait (zool naar boven of opzij) kun je gewoon blijven hangen.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:45

En de safetyhook, is iemand daarmee bekend?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:45

Hoe zit het met de maten van beugels? Ik wil ze voor mijn kinderen en voor mijzelf ze aanschaffen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:47

Ik heb beugels van Harry Horse
Met elastiekjes. Merk met rijden geen verschil met andere beugels. Sommige vinden het misschien minder mooi. Maar rij liever veilig buiten.
Elastiekjes vervang ik 1x per jaar. Kost 1.50 ofzo. Dus dat zijn de kosten niet

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:49

@ Ts: een paar in kindermaat kopen en een paar in volwassenmaat.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:51

Ik kom op internet vooral maten zoals 10, 11 en 12 tegen. Is 10 geschikt voor een kind van 6 jaar en voor een kind van 12? Anders ga ik wel naar de ruiterzaak.

Ik lees graag ervaringen van anderen.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 28-02-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:52

Ik heb de Sprengers Bow Balance. Maar ook hier is het denk ik nog steeds mogelijk om erin te blijven hangen. De kans is wel degelijk kleiner.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:53

10 is vlug te smal ik heb 10 voor onze dochter van 6 maar die zijn al te smal voor de grotere van 12 en 14. hangt ook aan beetje af van hun schoenmaat de grootste van 14 heeft al een 42 dus die moet gewoon 12 cm beugels

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:59

ik heb twee setjes met elastiek die zitten op de springzadels en heb op mn dressuur zadel de kwikout beugels omdat die er uitzien als gewone beugels wat ik toch wat mooier vind met dressuur rijden.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:03

Check ook eens de veiligheidspal boven in het zadel, deze moet opengaan bij een val zodat als de voet in de beugel vast zit zowel de stijgbeugelriem- en beugel mee los komen van het zadel.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:24

Michellette schreef:
Check ook eens de veiligheidspal boven in het zadel, deze moet opengaan bij een val zodat als de voet in de beugel vast zit zowel de stijgbeugelriem- en beugel mee los komen van het zadel.

daar zou ik maar niet teveel op vertrouwen. Wij hebben die dingen altijd open staan, je zou dus verwachten dat er tijdens het rijden weleens een riem verloren kan worden maar dat is dus nog nooit gebeurd. Gelukkig nog geen ervaring met in de beugel blijven hangen met vallen. Overigens gebruiken wij veiligheidsbeugels van dit type zonder rubber afsluiting: http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... tijgbeugel

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:31

de mijne kan geeneens dicht, maar mijn beugelriemen gaan niet heel erg makkelijk van t haakje af, dus verwacht ook niet dat deze losschieten bij een val
ikzelf zit er aan te denken op de sprenger bow balance aan te schaffen. in de beschrijving vand eze beugels staat dat deze beugels ook een soort van veiligheids beugels zijn

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:37

Had het ook niet over vertrouwen maar over controleren. En ze horen open te gaan (of open te staan) en de beugelriemen los te laten (dus check ook eens of de riemen niet te dik zijn). Zodat ze ook los schieten als ze achter aan tak blijven haken.
Safestyle zijn echte aanraders.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:48

Helaas kan ik wel uit ervaring zeggen dat het niet heel fijn is om op je rug onder/naast je paard te hangen als deze er in galop vandoor gaat.
Gelukkig heeft hij "alleen maar" op m'n knie en enkel gestaan, en kwam ik weer los door een trap op m'n heup.
Na 12 jaar heb ik er nog regelmatig last van.

Sinds kort rijden we met deze beugels
Afbeelding

Zijn eigenlijk dubbele beugels waar de binnenste er helemaal uit kan zoals je ziet.
Of het werkt heb ik gelukkig nog niet hoeven testen :D

Weet alleen even niet meer hoe ze heten

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:57

Wij hebben ook veiligheidbeugels. Tenminste, normale beugel, maar met een speciaal tussenstukje tussen de beugel en de riem en die schiet open als je valt, waardoor je beugel dus losschiet. Gelukkig nog nooit uit hoeven te proberen, maar volgens mij werkt het wel. Met onhandig opstappen, schoot die ook al eens los (1x in 3 jaar dat ik hem rijd is dat gebeurd). Kan alleen ff niet op het merk komen.

Lijkt beetje op bovenstaande foto, maar dan net iets anders.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:59

Ik heb de safestyle. Ben er erg tevreden over. De zwaartepunt van de beugel ligt bij het dichte stuk waardoor je je voet altijd stabiel in de beugels hebt en dus niet het idee hebt dat je je beugels makkelijk kwijt kan raken

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:00

Laura_ schreef:
Wij hebben ook veiligheidbeugels. Tenminste, normale beugel, maar met een speciaal tussenstukje tussen de beugel en de riem en die schiet open als je valt, waardoor je beugel dus losschiet. Gelukkig nog nooit uit hoeven te proberen, maar volgens mij werkt het wel. Met onhandig opstappen, schoot die ook al eens los (1x in 3 jaar dat ik hem rijd is dat gebeurd). Kan alleen ff niet op het merk komen.

Bedoel je Kwik out beugels?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:04

Ania schreef:
Laura_ schreef:

Bedoel je Kwik out beugels?

Nee geen Kwik out beugels.