Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Michellette schreef:Check ook eens de veiligheidspal boven in het zadel, deze moet opengaan bij een val zodat als de voet in de beugel vast zit zowel de stijgbeugelriem- en beugel mee los komen van het zadel.
Laura_ schreef:Wij hebben ook veiligheidbeugels. Tenminste, normale beugel, maar met een speciaal tussenstukje tussen de beugel en de riem en die schiet open als je valt, waardoor je beugel dus losschiet. Gelukkig nog nooit uit hoeven te proberen, maar volgens mij werkt het wel. Met onhandig opstappen, schoot die ook al eens los (1x in 3 jaar dat ik hem rijd is dat gebeurd). Kan alleen ff niet op het merk komen.
Lijkt beetje op bovenstaande foto, maar dan net iets anders.
Ania schreef:Laura_ schreef:Wij hebben ook veiligheidbeugels. Tenminste, normale beugel, maar met een speciaal tussenstukje tussen de beugel en de riem en die schiet open als je valt, waardoor je beugel dus losschiet. Gelukkig nog nooit uit hoeven te proberen, maar volgens mij werkt het wel. Met onhandig opstappen, schoot die ook al eens los (1x in 3 jaar dat ik hem rijd is dat gebeurd). Kan alleen ff niet op het merk komen.
Lijkt beetje op bovenstaande foto, maar dan net iets anders.
Bedoel je Kwik out beugels?