Wanneer vinden jullie dat een zadeldekje zo versleten is dat je een nieuwe nodig hebt?
Ik denk dat dit misschien voor iedereen persoonlijk is, daarom was ik er wel benieuwd naar! Brand los

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Heleennn schreef:Maar ja, wanneer zijn ze dan te dun? Ik ken een hoop merken die dekjes verkopen die uit zichzelf al erg dun zijn, die eskadron cottons bijvoorbeeld. Of de standaard dekjes van HKMIs dit dan nadelig voor de rug van je paard als je zadel correct past?
Channn schreef:Als hij niet meer naar behoren werkt, dat wil zeggen dat er scheuren in komen, hij gaat rafelen of hij heel dun wordt.
Koper schreef:Nies_ schreef:Ligt er maar net aan. Een wedstrijddekje is versleten als hij er niet meer mooi uit ziet. Dekjes voor thuis zijn pas versleten als er echt schade aan is of als ze hun werk niet meer kunnen doen.
Op zo'n moment wordt een wedstrijddekje dus een dekje voor thuis.
StalNollie schreef:Channn schreef:Als hij niet meer naar behoren werkt, dat wil zeggen dat er scheuren in komen, hij gaat rafelen of hij heel dun wordt.
een dek onder zadel heeft niet zoveel functie alleen omdat we het mooi vinden. dus naar behoren werken is niet van toepassing.
scheuren erin moet je inderdaad wel gaan opletten ivm drukplekjes irritaties.
StalNollie schreef:dus de functie is meer mens gericht dan paard gericht. dus een mode ding. ik kocht overigens toen ik jonger was redelijk wat setjes en nu heb ik daar zo n spijt van ik zit met een hoop dekjes die ik niet kwijt kan (ja gratis altijd maar ze hebben nogal wat gekost) en ik gebruik er al jaren maar 1