Welke pad en inlages voor mijn boomloze zadel (Barefoot)?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Welke pad en inlages voor mijn boomloze zadel (Barefoot)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 19:30

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en besloten om een Barefoot London zadel aan te schaffen. Nu ben ik nog op zoek naar een goede pad voor eronder maar ik heb hier helemaal geen verstand van. Ik zag na wat Googelen bijvoorbeeld een Grandeur pad die je helemaal zelf kon samenstellen. Zijn dit goede pads? Of zijn die van Barefoot zelf beter?

Dan zie ik dat je bij bijvoorbeeld Grandeur ontzettend veel opties hebt. Nu kom ik overal wel aardig uit maar welke inlages zouden jullie aanraden voor een paard met flink veel schoft en een ruiter die aan de zware kant is.

Ben benieuwd naar ervaringen met verschillende pads en inlages voor onder boomloze zadels!

KimDJarig

Re: Welke pad en inlages voor mijn boomloze zadel (Barefoot)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:50

Ik had een Barefoot en alleen Barefoot pads, die liggen toch het beste eronder.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 20:02

KimD schreef:
Ik had een Barefoot en alleen Barefoot pads, die liggen toch het beste eronder.

Ik vind deze alleen in zwart of bruin en mijn poownie is zwart.. Wil eigenlijk wel graag een kleurtje. Of eventueel een halfpad dan kan ik mijn eigen katoenen dunne dekje er misschien nog op leggen.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:08

Dat is een keuze die jezelf maakt natuurlijk. Ik had er geen problemen mee op mijn zwarte paard en vond ze gewoon het fijnst liggen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:17

Ik had een grandeur pad met bont onderzijde en uiteraard inlages erin onder mijn bf zadel, en dat paste heel mooi. Kwaliteit en vorm idem aan bf pad. Ik raad je af een sympanova (antislip) onderzijde te nemen; veel paarden krijgen hier last van dat het schuurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:39

De Grandeur pads lijken heel erg op de Barefoot pads :j
De eerste jaren werden de pads van Barefoot ook door Grandeur gemaakt :)

Inderdaad sympanova liever vermijden en gewoon inlagevakken van schaap nemen.

Wil je wat extra dikte / bescherming in je inlages dan zijn de heavy Duty inlages een echte aanrader: super fijne dingen zijn dat +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:00

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 17:04

Fijn! :)

Pmarena: bedankt voor je reactie! Heb nu eerst memory foam inlages maar misschien dat de heavy duty nog aangeschaft worden. Eerst even kijken hoe het bevalt!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:29

Ik heb een bf halfpad aangeschaft omdat ik. Graag met leuke dekjes rijd!

Dit bevalt mij prima.
Hier moest ik wel zelf nog inlages bij kopen, ik heb grijze uitgezocht hier stond bij dat ze geschikt waren voor ruiters boven de 80 kilo :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:43

Hier ligt de halfpad op de rug met het dekje erover heen, zoals aangegeven word dat het hoort:

Afbeelding

En hier heb jk hem ertussen zoals met bootjes gedaan word ondat er een antislip onderkant onder zit en dat gaat vaak scheuren:

Afbeelding

(werking lijkt mij hetzelfde)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 21:21

Wauw dat is echt mooi! Bedankt voor de foto's dan heb ik een beetje een beeld. :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:44

Graag gedaan!
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-22 ... t-inlages/

Deze inlages heb ik erin zitten :)

Overigens, had ik hiervoor ook de bf london, ik rijd zelf dressuur en had totaal geen steun aan het zadel, hij drukte mij (en andere ruiters) op de meeste paarden naar voren en mijn benen gingen heel wijd.
Heb hem. Ingeruild voor de barrydale en deze zit veeeeel fijner! Heeft een diepere zit, en geeft extra steun ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:46

Je pad met inlages zou wel de onderste laag moeten zijn, aangezien je anders je ruggengraat vrijheid weer dicht bouwt met een andere pad/dekje.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:09

dierfysio schreef:
Je pad met inlages zou wel de onderste laag moeten zijn, aangezien je anders je ruggengraat vrijheid weer dicht bouwt met een andere pad/dekje.

Oke bedankt :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 10:41

Ik vind de halfpad van Barefoot ook wel interessant omdat ik dan inderdaad nog een gewoon katoenen dekje ertussen kan doen. Nu zie ik dat de onderkant half sympanova is en half wol. Gaat dat niet onwijs irriteren? Dat staat mij een beetje tegen aan dit dekje.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:16

Ik heb ook de Barrydale + het BF pad dat eronder hoort. Voor de wedstrijden heb ik een BF halfpad gekocht omdat ik toch wel met een wit dekje wil starten. Ik heb er wel nog 3 straps aangemaakt zodat ie net als de pad goed op z'n plek blijft zitten met een dekje ertussen. Maar moet zeggen dat ik dit voor een wedstrijd goed te doen vind maar voor dagelijks gebruik toch wel de pad verkies, ook vanwege de onderzijde vacht is en de halfpad van dat stroeve spul, en de pad heeft een inkeping die de halfpad ook niet heeft. Dekje onder de halfpad lijkt mer ook niet bevoordelijk voor de werfelkolomvrijheid. Die Grandeurdekken zijn toch net ff anders, en als m'n witte dekje eens groezelig wordt wissel ik deze simpel voor een andere, vind die Grandeur toch iets te duur voor een besmettelijke kleur als wit.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:49

Jildau schreef:
Ik vind de halfpad van Barefoot ook wel interessant omdat ik dan inderdaad nog een gewoon katoenen dekje ertussen kan doen. Nu zie ik dat de onderkant half sympanova is en half wol. Gaat dat niet onwijs irriteren? Dat staat mij een beetje tegen aan dit dekje.

Mijn paard heeft nergens last van. ;)