Thorowgood Cob of Compact wie heeft deze, en voor welk paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Thorowgood Cob of Compact wie heeft deze, en voor welk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:47

Ik wil een extra vzh zadel aanschaffen voor mijn paard, om mee te gaan springen.

Nu heb ik de info voor passen met de schema's erbij van de site van thorowgood geprint en ben aan het meten gegaan, nu kwam ik uit op een rode boom, en een lage schoft (nog net, zat halve cm onder medium schofthoogte)

Voor een lage schoft, staat bij thorowgood een cob zadel voor. Maar die zijn ook eigenlijk weer voor de brede paarden, en zo breed is ze ook weer niet.

Verder heeft ze een hele rechte rug, en heel minimaal wat overbouwd.

De compact heeft een iets rechtere boom dan de gewone vzh, wat dus ook een optie zou kunnen zijn..

Wie heeft er hier een thorowgood cob of compact? En welk type paard heb jij? (ras, bouw) evt met foto. :)

En is er hier heel misschien iemand die in de buurt van Aalten woont, die 1 of beide zadels heeft, die ik even zou mogen passen ?

Anoniem

Re: Thorowgood Cob of Compact wie heeft deze, en voor welk paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:27

Ik heb een thorowgood cob. Voor een pony met enorm kort ruggetje. Beetje barok gebouwd, type connemara. (voor t beeld.)
Rondgeribd, ronde rug, buikig.
Mijne heeft ook een rode boom.
Ik heb wel het dressuurmodel..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:06

Hier een zelfde zadel, ronde pony weinig schoft. (Connemara) Zadel is niet passend te houden en schuift en klappert. Ik zou er dus mocht je het zadel vinden het laten nakijken door een zadelmaker.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:23

Hier de thorowgood t8 cob op een brede Fries. Heb dan ook de witte extra brede boom er in. Zadeltje bevalt erg goed :)

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:49

Ik heb ook de Thorowgood Cob, het dressuurmodel en dan de 18 inch. Bij mij ligt het zadel op een Groninger paard van 1.54.
Ik woon trouwens in Zevenaar, dus als je dat te doen vind qua afstand zou je die van mij wel een keer mogen passen.