ilsexxx schreef:Boomloos is geen optie ivm vlakke en brede zit. Ik heb verschillende boomloze zadels geprobeerd maar ik kan er niet lekker in zitten helaas.
Als je tot je een echt duur zadel kunt kopen op een goedkoop alternatief wilt rijden wat je ook makkelijk kunt verkopen, dan zou ik naar de Ghost kijken. Die heeft van alle zadels de smalste zit waardoor hij ook veel door mensen met heupproblemen gebruikt wordt. De zitting is bovendien niet plat maar heeft een kuipjesvorm, die je met zitversmallers voor je gevoel nog dieper kunt maken.
Het voordeel van op een in de groei zijnd paard even (semi)boomloos rijden tot je een boomzadel kunt betalen is bovendien dat je paard tot die tijd alle ruimte heeft om spieren te kweken zonder dat hij steeds tegen de grens van het zadel oploopt - want dat is de andere kant van steeds de boom bijwerken, je paard loopt er dus wel steeds een tijdje tegenaan voor je als ruiter beseft dat de boom niet meer helemaal 100% zit. Dan heb ik het trouwens wel over volledig boomloze zadels zoals de Ghost, en niet over zadel waarbij je een harde voor/achterboog hebt, want bij die zadels heb je hetzelfde probleem (je merkt pas dat zo'n harde voorboog niet meer lekker ligt als je paard minder begint te lopen).