Ik ben op zoek naar een ander zadel en ben nu op het punt dat ik geen idee meer heb wat ik wil en hoe ik het aan ga pakken. Misschien hebben jullie tips?
Ik ben op zoek naar een zadel geschikt voor een hoge schoft maar deze moet ook een brede kamer hebben. Probleem is nu steeds dat als ik een zadel voor een hoge schoft probeer hij naast de schoft nauwelijks ruimte heeft. Het zadel moet daarnaast een ruim zitvlak hebben voor mij want met mijn broekmaat 42 en lange stevige bovenbenen zit ik ook niet overal fijn in.
Boomloos spreekt mij erg aan door het flexibele en aanpasbare. Ik heb van Barefoot de London gepast welke opzich goed zat maar het zitvlak was voor mij te klein. Momenteel heb ik de Cherokee om te passen maar op deze zit ik zo breed dat het pijnlijk wordt. Ik heb graag een zadel met wel wat steun dus bijvoorbeeld de Cheyenne valt af. Mijn paard loopt wel erg fijn onder deze zadels.
Nu ben ik op het punt dat ik het even niet meer weet en misschien weten jullie hoe ik nu verder kan zoeken. Boom of boomloos, ik sta overal voor open en dressuurzadels vind ik het fijnst. Daarnaast maakt een budget van ongeveer €500 het nu ook erg lastig maar ik ben helaas nog student.
Waar kan ik naar zoeken? Welke merken zijn bijvoorbeeld makkelijk aanpasbaar? Uiteraard komt mijn zadelmaker het zadel checken.
Voor mijn paard met hoge schoft was het ook lastig een passend zadel te vinden. Uiteindelijk bij een Thorowgood zadel uitgekomen, oud model High Wither. Deze heeft een teruggesneden kamer en dropped panels zodat er genoeg ruimte is voor haar schoft. Ook heeft het zadel n verwisselbaar kopijzer. Is een kunststof zadel, dus ook betaalbaar. Misschien is tweedehands een optie?
Shanna7836
Geplaatst: 21-02-16 11:38
Een wow zadel kan je zo ver aanpassen dat hij perfect ligt op elk paard. Het zijn alleen geen goedkope zadels helaas maar ik vindt ze super. Je kunt er altijd over lezen natuurlijk Veel succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een fijn zadel vindt.
Heb je de Barefoot Londen maat 2 gepast? Ik heb zelf de Cherokee en heb daar veel steun aan. Je hebt daarbij ook mogelijkheid om kniewrongen te gebruiken.
Jildau
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-16 11:56
Stybba schreef:
Heb je de Barefoot Londen maat 2 gepast? Ik heb zelf de Cherokee en heb daar veel steun aan. Je hebt daarbij ook mogelijkheid om kniewrongen te gebruiken.
Ja ik heb een maat 2 gepast en vond hem opzich fijn en mooi om te zien maar had de volgende dag mijn bovenbenen blauw van de pommel. Met de cherokee kom ik niet tegen de pommel maar het is nogal een massief zadel. Had interesse in de classic maar heb nu de bruine met sliertjes als testzadel.
Mijn beeld van Ghost is dat ik ze erg lelijk vind maar misschien dat er ook mooie modellen zijn. Het moet wel een zadel zijn waar je ook mee mag starten.
Azmay
Geplaatst: 21-02-16 20:45
Jildau schreef:
Mijn beeld van Ghost is dat ik ze erg lelijk vind maar misschien dat er ook mooie modellen zijn. Het moet wel een zadel zijn waar je ook mee mag starten.
Met de modellen met lange zweetbladen mag dat gewoon (Firenze en Roma)