1. maat, pasvorm, materialen, waarvoor je ze wilt gebruiken, gevoeligheid van de huid van je paard
2. Vaak hoe beter het materiaal ademend hoe beter, leer, echt schapenwol, maar ook sommige synthetische materialen werken prima.
3. Peesbeschermers met echt Schapenbont kunnen fijn zijn, al kan dat extra bont wel voor extra warmte zorgen rond de pees.
4. Peesbeschermers zijn prima, zolang je ze maar op de goede manier gebruikt.
5. Ik gebruik ze alleen bij springen en crossen
6. Ik heb Hexa peesbeschermers, bestaat uit allemaal losse voeringen (zijn niet tot nauwelijks meer te krijgen). Kan kiezen tussen leer of neopreen met luchtgaatjes voor de springtraining en crossen. Ik wilde een goed ademende beschermer voor het vele gebruik tijdens de training. Voor springwedstrijd heb ik momenteel een simpel neopreen peesbeschermer om mijn setje compleet te maken. Aangezien ik niet veel op wedstrijd ben en het paard ze dan maar voor korte duur draagt, durf ik het aan.
Tip kijk is in het topic de ultieme peesbeschermer? daar wordt heel veel gesproken over de meeste prettige beschermers.
Voor je zoektocht, stel een rijtje met eisen en budget en ga op zoek naar de voor jouw beste beschermers