.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 12:39

.
Laatst bijgewerkt door xMercury op 16-02-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Re: Zadel past niet, verkoper Fryso weigert het terug te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:42

je hebt er toch zelf voor gekozen om het zadel uiteindelijk over te nemen en dus te kopen? Ik vind het wel logisch dat ze dan nu niet meer die nieuwprijs zullen terug betalen.... Maar misschien zie ik het verkeerd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:43

Dus als ik het goed begrijp willen ze na een halfjaar de aankoopprijs van het zadel - de paskosten vergoeden? Vind ik nog best netjes eerlijk gezegd, als je niet daar een ander zadel aanschaft.

Ik weet niet in hoe verre je in je recht staat, maar ik weet niet hoe hoog de paskosten zijn? Immers als je geen zadel had aangeschaft bij hun, had je toch alsnog die paskosten moeten betalen? Dan zou ik dat stuk als 'verlies' nemen om eerlijk te zijn.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 16-02-16 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:44

Tja je kan er wel van uitgaan dat een zadelmaker kennis van zaken heeft en jou een passend zadel verkoopt..

Paard is niet in tussentijd veranderd in bespiering? (mede door te krap zadel)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:45

MarjanB schreef:
Tja je kan er wel van uitgaan dat een zadelmaker kennis van zaken heeft en jou een passend zadel verkoopt..

Paard is niet in tussentijd veranderd in bespiering? (mede door te krap zadel)

ja, maar ik denk dat je na een half jaar toch echt zelf zal moeten bewijzen dat het zadel in eerste instantie niet goed was. Het feit dat je na 4 weken het zadel hebt gekocht zal je daar niet bij helpen als je juridische stappen wil gaan nemen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:45

Waarom zouden ze verplicht zijn de "nieuwwaarde" terug te betalen dan? Je hebt het zadel al 9 maanden in gebruik?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:52

Zadel is ondertussen al een paar keer vermaakt en idd verder gebruikt dus waarom zouden ze jou je de volledige aankoopprijs moeten terugbetalen? Als je een auto koopt en die voldoet niet waardoor je hem weer verkoopt dan krijg je toch ook gewoon de huidige waarde en niet meer de aankooppprijs? Logisch toch.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 12:54

Omdat het in de consumenten koopwet staat omschreven dat zij verplicht zijn om een goed product te leveren en dit niet hebben gedaan. Ze hebben al verschillende keren de kans gekregen om het op te lossen. Daarom sta ik goed in mijn recht om de koopovereenkomst te ontbinden en mijn geld terug te krijgen :)

Dit kunnen jullie hier lezen: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -ontbinden

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:54

Als je het zadel niet had gekocht had je ook paskosten gehad, toch? Ik vind het netjes dat ze je nu die alleen willen laten betalen, terwijl je het zadel ook al een tijd hebt gebruikt..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:55

xMercury schreef:
Omdat het in de consumenten koopwet staat omschreven dat zij verplicht zijn om een goed product te leveren en dit niet hebben gedaan. Ze hebben al verschillende keren de kans gekregen om het op te lossen. Daarom sta ik goed in mijn recht om de koopovereenkomst te ontbinden en mijn geld terug te krijgen :)

Dit kunnen jullie hier lezen: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -ontbinden

Uhm artikel waar je naar verwijst gaat over elektronica. Volgens mij geldt het niet voor op maat gemaakte artikelen. Volgens mij valt een zadel daar onder

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 12:56

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:58

Dreamybol schreef:
Als je het zadel niet had gekocht had je ook paskosten gehad, toch? Ik vind het netjes dat ze je nu die alleen willen laten betalen, terwijl je het zadel ook al een tijd hebt gebruikt..

Inderdaad.
Dan vind ik nieuwprijs zadel minus kosten pasconsult wel meer dan redelijk...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 12:59

Het gaat er niet om wat jullie vinden, maar om waar ik simpelweg recht op heb. :) Dat zou betekenen dat zij ongeveer 280 euro vragen voor het aanmeten van een niet passend zadel...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:01

Tsja sorry, ik vind ook dat ze het heel redelijk oplossen door de paskosten hier nog af te halen. Als het kopijzer steeds op de schoft zakt is de boommaat vermoedelijk te breed en i het opzich logisch dat deze smaller moest, dat ze het niet hebben overlegd is niet handig, maar dat ze het kosteloos hebben gedaan daarentegen weer wel.
In 4 maanden tijd 2 x bijvullen kan heel goed, vervelend voor de eigenaar, (en zadelpasser/maker) maar soms noodzakelijk.
Als jij al weet waar je recht op hebt waarom open je dan dit topic?

mairead

Maar stel dat je het zadel niet had gekocht; dan was je toch ook die 280 euro kwijt geweest (of iig een bedrag)? Voorrijkosten en kosten voor het consult heb je toch sowieso? Vaak komen die dan te vervallen wanneer je wel een zadel koopt.
Nu neemt de zadelmaker het zadel terug. Dus de koop wordt waarschijnlijk als ongedaan beschouwd, maar de kosten voor het consult houd je wel...
Laatst bijgewerkt door mairead op 16-02-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

xMercury schreef:
Het gaat er niet om wat jullie vinden, maar om waar ik simpelweg recht op heb. :) Dat zou betekenen dat zij ongeveer 280 euro vragen voor het aanmeten van een niet passend zadel...

Maar waarom dat het topic?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:02

Op bokt krijg je meningen en ervaringen, zijn maar weinig mensen voldoende onderlegd om exact te weten waar iemand recht op heeft, daarvoor win je juridische informatie in. Maar ook dat kost geld. :)*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 13:03

MarjanB schreef:
xMercury schreef:

Maar waarom dat het topic?

Omdat ik hoopte op nuttige reacties :P

Dreamybol

Re: .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:04

Nee, je hoopte dat wij zouden zeggen dat je zadelmaker een hork was, maar nu de meerderheid zegt dat het netjes is dat je alleen paskosten moet betalen, omdat je die zonder aankoop ook had gehad, haal je je openingpost maar weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:04

en nu je dat in jouw ogen niet krijgt haal je de titel en OP leeg?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:05

Waarom de openingspost weghalen? Weer een manier op topic te laten sluiten?

Keet

Dreamybol schreef:
Nee, je hoopte dat wij zouden zeggen dat je zadelmaker een hork was, maar nu de meerderheid zegt dat het netjes is dat je alleen paskosten moet betalen, omdat je die zonder aankoop ook had gehad, haal je je openingpost maar weg..

En de titel :+ Jammer dat Fryso niet wilt doen wat de TS graag zou willen. Ze doen wel wat redelijk is :) het is tenslotte een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling
Denk dat ze beetje verkeerd had ingeschat wat andere mensen er van zouden denken :(:)
Laatst bijgewerkt door Keet op 16-02-16 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Over hork gesproken. Mensen nemen zich de tijd en moeite om op jouw bericht te antwoorden en je bedankt ze daar op deze manier voor?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 13:06

Nee, het lijkt me toch verstandiger om de naam nog niet openbaar te maken. Daarnaast schiet ik helemaal niks op met jullie 'meningen'.

Abracadabra9

Re: .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:07

Een naam hoef je niet openbaar te maken, om daarvoor de hele titel en OP weg te halen vind ik belachelijk. Je opent niet voor niets een topic en logisch dat je daar reacties op krijgt, ook als deze je niet zinnen :=