Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Alles wat ik onder mijn zadel leg, dekjes, pads etc trek ik in de kamer en in het kussenkanaal. Je wil ten alle tijden de schoft en ruggengraat zo vrij mogelijk houden. Als een dekje of onderlegger strak ligt op de schoft trekt het helemaal strak als er gewicht op het zadel komt.
zelmago4it schreef:Ik heb een dekje, en een pad die van achter ophoogt. Deze trek ik niet zo extreem omhoog als een dekje alleen, met wel iets. Omdat als je aansingelt trekt het toch wat strak, en zo hou je nog wel ruimte over zonder dat gelijk je pad slecht ligt.
Tegen mij was in de winkel verteld dat ik de pad het best los op de rug kon leggen en het dekje erover, omdat het prima blijft liggen en zo minder opvalt. Ik heb dit 1 keer gedaan, en er zitten allemaal gaatjes in die pad. Als ik klaar ben met rijden staat heel die afdruk van die gaatjes bij mijn paard in haar rug (net als wanneer je een te strakke broek hebt, of afdruk van een elastiekje om je arm), en dat vond ik zo sneu dat ik hem nou maar over mijn dekje heen leg.
Icrack schreef:Inmiddels in het bezit van een variabele ophogende pad. Ik schrok er wel van hoe dik de pad van zichzelf (zonder inlages) is. Als ik dekje en pad in de kamer trek zit deze stampvol, ondanks dat de kamer breed genoeg is.
Krijg je daar op den duur geen problemen mee? Nu is de pad uiteraard een tijdelijke oplossing, maar toch...
Icrack schreef:Thnx VwestraOp jou foto ziet het een stuk vriendelijker uit dan het beeld wat ik kreeg met mijn aangeschafte pad. Ik had een Rossner pad besteld, maar had dus beter voor de Prolite kunnen gaan zie ik.