Roest op frontriem, hoe er af krijgen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Roest op frontriem, hoe er af krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:33

Zoals de titel al zegt heb ik roest op mijn frontriem. Ik heb 4 maand geleden een frontriem gekocht bij ww frontriemen, waar ik erg tevreden mee ben! Alleen nu sinds een paar dagen gaan die stukjes waar die steentjes in zitten roesten. En heb ik een oranje in plaats van een zilveren frontriem -O-
Kan ik dit er nog afkrijgen? Vind het wel erg zonde van zo'n dure frontriem. Ben er altijd netjes mee omgegaan en hij hangt gewoon in m'n zadelkast op stal.
Alvast bedankt voor het mee bedenken!

NogSteedsGek

Re: Roest op frontriem, hoe er af krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:36

WD40 en cola helpen goed om roest te verwijderen. Zou daarna iets vettigs erop smeren zodat het niet snel weer gaat roesten.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:38

Stuur wwfrontriemen zeker even een berichtje, mocht het iets zijn waar ze niet van op de hoogte is, dan kan ze daar tenminste wat aan doen voor de volgende. Misschien heeft zij ook wel een goede tip.

WD40 en cola helpen inderdaad goed tegen roest. Met een tandenborstel kan je goed overal bij.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 12:13

Bedankt, ga ik dat even proberen! :D

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:02

Het laten weken in citroensap of limoensap zou ook goed moeten werken. Strooi wat zout over het roestige gedeelte, laat het weken in het limoen- of citroensap en schraap de roest er af met een stukje aluminiumfolie.
Weet alleen niet of dit schade kan aanbrengen aan bijvoorbeeld leer, als je frontriem leren stukken heeft.