Tsja... wat voor inrijdzadel voor deze merrie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Tsja... wat voor inrijdzadel voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:17

Mijn nu vrijwel 7 jarige merrie (zie foto's) is elders zadelmak gemaakt, heeft behoorlijke tijd stilgestaan, maar moet nu weer aan de bak.

Ik moet er binnenkort weer op, nadat de longeerperiode achtr de rug is. Ik kijk dus alvast naar een geschikt zadel.

Ik dacht anvankelijk aan iets van Wintec (niet te duur, enigszins aanpasbaar, lekker licht).

De dressuurwintec van mijn ruin past ze beslist niet, daar verzuipt ze in.

Ik heb een lederen Stübben leenzadel (zo ongeveer 6de hands) van een een gepensioneerde, 1.34 schofthoogte maat 24 jarige Haflinger ter beschikking, die lijkt me echter wat hard, hoewel die qua vorm wel enigzins past. Maar ik wil uitsluiten dat er zometeen iets mis gaat omdat ze meteen al een AUW-zadel op heeft. Ik ga natuurlijk nu nog geen zadel laten aanmeten.

Bovendien heeft ze niet zo veel rug (zelf heb ik zit maat 17.5 inch). ze lijkt heel wat, maar is slechts 1.38 schofthoogte, en is kruising Haflinger-Fries (moederskant ) en KWPN Tuiger (vaderskant), dus laat de foto's je niet bedriegen: ze lijkt wat ieliger dan ze is, met name haar beenwerk, ze heeft echt wel een stevige rug.

Alle tips en adviezen welkom!

Afbeelding
Afbeelding

Martine

Re: Tsja... wat voor inrijdzadel voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:31