Goed dempende oornetjes

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Goed dempende oornetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 17:50

Hoi!
Mijn paard is zeer snel afgeleid, wat tijdens het rijden vrij vervelend is. Ze hoort en ziet namelijk alles. Sinds kort hebben we een binnenbak, wat het probleem voor een deel wegneemt, omdat ze nu niet alles kan zien. Alleen is het horen nu extra toegenomen. Onze instructrice stelde voor om proppen in haar oren te doen om te kijken of dat het probleem wegneemt. Mijn moeder heeft iets van schuimrubber in elkaar geflanst en heeft daar nu twee keer mee gereden. Het is echt een wereld van verschil!
Maar nu vroeg ik mij dus af welke oornetjes er nu écht geluid tegen houden? Want er zijn heel veel verschillende oornetjes, maar wat zijn jukkie ervaringen hiermee?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:53

Van Eskadron heb je 'mute' oornetjes die het geluid moeten dempen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

fleurtjeuh

Re: Goed dempende oornetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:54

Paard goed bij de les houden, goed actief.
Geen kans geven om afgeleid te raken. Raakt zo toch afgeleid, dan moet je het probleem bij jezelf zoeken.
Geluidsdempende oornetjes zijn symptoombestrijding.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:03

Er zijn dempende oornetjes. die hebben een dikkere "stof" voor de ooringangen. :)
Dit is er zo eentje:
http://www.dochorse.nl/busse-oornetje-silence.html
Zullen vast nog merken zijn die ze hebben.
Rijd je wedstrijd? Weet niet wat je rijdt maar bij de dressuur mag je die netjes niet gebruiken.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:10

van Eskadron, Equiline en Schockemöhle zijn er dikke oornetjes die echt geluid verminderen.

Wel denk ik dat het verstandig is om je af te vragen of het verstandig is om met dichtgepropte oren in een binnenbak te gaan rijden.
Zo zien en horen ze nooit wat, als je dan een keer ergens anders komt krijg je helemaal problemen.

Ik zou juist zeggen ga lekker buiten rijden, zoek ander terrein op, en longeer desnoods even voor je gaat rijden. Hier zal je op de lange termijn veel meer aan hebben.
Mijn eigen paard raakte altijd in de paniek als ze kinderen zag of vlaggen of dat soort dingen. Gewoon levensgevaarlijk, maar door haar toch overal mee naartoe te nemen en er veel mee te doen is het nou gewoon een bijna bomproof paard geworden.

Ik heb wel een klein beetje hulp gehad van stressless korrels. Elke dag een schepje door het voer heen, en de scherpe kantjes zijn er af. Zo heeft ze net wat meer aandacht voor jou, en kan jij écht gaan rijden en vertrouwen opbouwen. Want dat is waar het omdraait. Dat je paard zoveel vertrouwen heeft in jou dat ze elke situatie aankan.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:18

Equiline! Hielp super en blijven heel mooi.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:26

Misschien dat ik het bij moet vermelden, maar ze vind bijna niks eng. Ze zal er niet vandoor gaan als ze iets hoort, ze gaat alleen overal naar kijken.
Je bent dus lekker aan het rijden, je hoort de wind langs de bak gaan en haar hoofd gaat er op en ze is haar concentratie kwijt. En dit met werkelijkwaar ieder geluid dat er te horen is. Dus dat doorrijden wil ook niet altijd lukken, omdat op het moment dat ze haar hoofd er op zet, haar rug ook weg drukt. Het wil dus ook niet altijd lukken om door te rijden tot ze ontspannen is, omdat ze in de tussentijd alweer 5 nieuwe dingen heeft gevonden die haar aandacht trekken.
Vandaar dat mijn instructrice dit opperde, omdat die uit ideeën was