Transport zadel op praktische en nette wijze

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Addicty

Transport zadel op praktische en nette wijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 15:51

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een praktische manier om je zadel in de auto te mee vervoeren. Ik rij een citroen voor de trailer, die niet zo'n hele hoge kofferbak heeft.
De trailer heeft geen zadelkamer, wie weet bij de volgende, maar dat gaat nog wel even duren.
Nu leg ik het zadel telkens op z'n kant neer in de kofferbak, maar het voelt niet goed dit te doen. Zowel voor het zadel zelf niet, als voor de boom vh zadel.
Op internet aan het zoeken geweest en dan kom ik op de "Hitch" uit
Lijkt me zo op het 1e oog erg praktisch (ook voor andere doeleinden), maar dan moet je hem op de achterbank monteren. Ook niet handig voor mij, aangezien op endurancewedstrijd gaande, de achterbanken vol liggen met andere spullen (prikpaaltjes, stroom, waterflessen, harnachement, emmers, voer, etc).
Ook ben ik van mening dat de pinnen van je hoofdsteun hier niet echt voor bedoeld zijn....

Is er iemand die een handig iets heeft of heeft verzonnen om je zadel gewoon netjes mee te nemen naar les/concours/wedstrijd/buitenrit?

fleurtjeuh

Re: Transport zadel op praktische en nette wijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:55

Ik leg een zadel altijd op de kamer neer, zweetbaden op de bodem, lepel omhoog, lepel steun ik altijd ergens tegenaan zodat het zadel niet op de kop valt.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:50

Ik zit met hetzelfde 'probleem' leg hem meestal inderdaad op de kamer neer. Op zijn kant is niet goed.. Ik zelf heb dan ook gezocht en kwam dit tegen:

Afbeelding

Lijkt me wel erg handig voor op concour. Kan je gelijk wat poetsspullen erin dumpen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:59

fleurtjeuh schreef:
Ik leg een zadel altijd op de kamer neer, zweetbaden op de bodem, lepel omhoog, lepel steun ik altijd ergens tegenaan zodat het zadel niet op de kop valt.

Doe ik ook meestal ondersteun ik hem dan nog met een opgerolde deken of tas.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:59

Kun je hem niet op de passagiersstoel neerzetten, en dan inderdaad zoals al beschreven wordt. Op de kamer, en met de lepel naar de rugleuning toe? Kun je 'm nog in de gordel zetten ook.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:04

Ik heb de hoedenplank uit mijn auto gehaald en m'n zadel over de achterbank gelegd.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:13

Ik heb ook zo'n kunststof zadeldrager voor in de kofferbak. Je zadel ligt dan prima, maar je kofferbak moet wel redelijk van hoogte zijn anders past de hoedenplank er niet boven. In mijn andere auto plaats ik hem net als eerder aangegeven op de voorkant met een gordel om de kussens.
Ik zou hem nooit over een achterbank leggen, dan heb je een levensgevaarlijk projectiel in je auto liggen als je een noodstop moet maken. Voor mijn leaseauto heb ik zelfs een contract moeten tekenen dat ik nooit dingen los in de auto zal laten liggen (ze willen namelijk niet aansprakelijk zijn voor letsel/schade voor rondvliegende objecten).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:54

Ik gebruikte altijd een boodschappenkratje op zijkant. Was echt ideaal. Hoofdstel hing ik over de hoofdsteunen van de achterbank heen en borstels, dekjes, cap ed gooide ik in t kratje zelf.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:59

Klap je de achterbank neer? doe je dat niet hang hem over de achterbank tussen de hoofdsteunen in.
Ging in mijn suzuki alto prima!

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 21:02

Over de achterbank vind ik te link: aanrijding en het zadel vilest met mag 3 kracht in je nek of door de voorruit. Op de passagiersstoel is een optie, als dear niemand zit. Ik zal s kijken naar wat Lovey_ou aangeeft, maar dan moet de hoedenplank er wss uit. Zal sowieso wel moeten, gok ik

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:07

Ik leg hem altijd op mijn poetskoffer. Niet zo hoog en hij ligt toch stabiel.

Bespaard ruimte omdat je op "dezelfde" plek je poetsspul en je zadel hebt en je hebt beide toch nodig.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:36

ManonGrr schreef:
Ik heb de hoedenplank uit mijn auto gehaald en m'n zadel over de achterbank gelegd.

Ik doe het zelfde :j

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:54

lovey_ou schreef:
Ik zit met hetzelfde 'probleem' leg hem meestal inderdaad op de kamer neer. Op zijn kant is niet goed.. Ik zelf heb dan ook gezocht en kwam dit tegen:

[ Afbeelding ]

Lijkt me wel erg handig voor op concour. Kan je gelijk wat poetsspullen erin dumpen.

Dit ziet er ideaal uit.
Waar komt deze vandaan?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:59

Op de achterbank kan je het zadel toch ook met een gordel vast maken?