Ik wil heel graag een bitloos hoofstel kopen maar ben nog heel erg aan het twijflen, mijn voorkeur gaat uit naar het hoofdstel van fra met ster bit. Hebben jullie hier ervaring mee?? Wat zijn de pluspunten en wat zijn de nadelen??
Ik heb zelf een hackamore, niet heel veel mee gereden des tijds (ze werd kort hierna verkocht) maar de keren dat we het deden liep ze top! Helemaal ontspannen, natuurlijk moet je altijd oppassen met bitloze hoofdstellen met scharen omdat je een hefboom effect krijgt oefen je onbewust best wel wat druk uit op de neus. Maar als je er gewoon rustig mee rijdt (netals normaal uiteraard waha) is er niks mis mee. Maar mijn ervaringen ermee zijn super hoor, pony reageerde er heel erg fijn op maar dat is per pony/paard ook verschillend misschien.
Nee, maar paard moet wel snappen wat die druk betekent om er fijn mee te rijden te zijn.
HannaCaptain
Geplaatst: 12-02-16 13:51
nee, hoe langer de scharen hoe scherper als het ware. Ik denk dat een bloem zeker een leuk begin is! Heb zelf ook getwijfeld tussen een bloem of hackamore, omdat ik al wat ervaring had heb ik toen een hack gekozen met middel lange scharen leuk hoor!