Ik vind hem heel fijn zitten. Beter dan mijn prestige. Hij geeft genoeg steun, maar toch niet een gedwongen zit. Kniewrong kan je ook verzetten zoals het voor jou past. Al was het wel leuker geweest moesten ze daar ook een kleinere blok voor verkopen.
Dit is het enige zadel waar ik een rit van 3u mee gemaakt heb en onderweg niet dacht 'aauw mijn billen'

Hij zit voor mij perfect, laat me bewegingen toe maar geeft toch steun aan bovenbenen en de zitting is voor mij perfect diep genoeg. Ik heb niet graag hele diepe zadels.
Singelstoten zijn inderdaad wat heel wat minder, die zijn gelijk als de wintec singelstoten. Heel moeilijk om de singelgespen te doen omdat ze zo stijf zijn. Ik heb ze ook maar een half jaar gebruikt (overigens geen schade aan) en daarna leren eraan gezet. Deze heb ik zelf gemaakt door een soortgelijk lusje te maken aan een tuigleren strook die ik bij de leerhandel haalde. Zelf gaatjes in en voor 18 euro was ik klaar. Maar ik werk wel vaker met leer dus voor mij was het zo gepiept.
Je kan de leren stroken zelf vervangen, dus het zadel hoeft niet bij de zadelmaker zelf te blijven. Het zit met lusjes aan de ringen vast.
Ook het materiaal van de zitting en kniewrong voelt erg fijn aan.
Ik heb hem nu 2 jaar en nog helemaal geen beschadigingen aan. Ik zou hem letterlijk zo als nieuw kunnen verkopen.