Ik ben op zoek naar een nieuw hoofdstel, welke niet alleen mooi is maar ook comfortabel en fijn voor mijn paard. Ik rijd voornamelijk dressuur maar ook af en toe buiten.
Ik gebruik bij mijn paard een lage neusriem. Hij vindt dit fijner dan een gecombineerde neusriem, zijn aanleuning is stabieler. Ik heb een trainingshoofdstel en een wedstrijdhoofdstel. Mijn trainingshoofdstel is er eentje van 40 euro, merkloos maar doet het op zich prima. Mijn wedstrijdhoofdstel is een Premiera (lakneusriem met wit onderlegd). Daar vind ik het leer wat stroef maar verder wel oke. Ik ga er wel voorzichtig mee om omdat ik bang ben dat de steentjes uit de frontriem gaan vallen of er krassen op het lak komen
Ik heb een gecombineerde bruin lakhoofdstel van premiera. Hij doet het daar goed op, zou wel een keer een lage neusriem willen uitproberen bij hem nog.
Daphneeeej
Geplaatst: 10-02-16 15:56
Capriootje schreef:
De Rambo Micklem ben ik zelf erg tevreden over
Ik gebruik bij mijn lusitano als hij engels gereden word het liefst de Micklem sluit het mooist aan op zijn hoofdje.
Ik heb een Dagmar Soft hoofdstel van Kieffer voor een KWPN'er. Erg fijn hoofdstel. Alles is lekker zacht onderlegd maar niet chunky dik. Weet alleen niet hoe de pasvorm erop voor een PRE zou zijn. Mij valt op dat blijkbaar de KWPN'er een enorm dikke kaak heeft =P (full heeft bakstukken op het laatste, bovenste gaatje, maar neusriem op het eerste gaatje). Hoofdstel valt nieuw volgens mij in je prijsklasse.
Ik heb mijn hoofdstel uit meerdere delen zelf moeten samenstellen. Een XL full frontriem, een cob neusriem en de rest is Full... Nu eindelijk een hoofdstel wat past en waar hij geen schuurplekjes van krijgt (gevoelige huid).
Heeft je paardje een kort maar breed hoofd? Mijn warmbloed namelijk wel en heeft normaal cob. Van de Micklem past de full goed
Daphneeeej
Geplaatst: 10-02-16 22:45
Capriootje schreef:
Heeft je paardje een kort maar breed hoofd? Mijn warmbloed namelijk wel en heeft normaal cob. Van de Micklem past de full goed
Ik heb idd ook een full genomen bij mijn paardje die vaak ook wel cob paar maar flinke kaken en voorhoofd heeft.
Azmay
Geplaatst: 10-02-16 22:49
NZ92 schreef:
Zat zelf ook al te denken aan de Rambo Micklem ja Ben benieuwd of die goed past op mijn PRE
Mijn PRE past hem fijn. Heb wel een cob nodig, full kon ik niet meer als kaptoom gebruiken.
Anoniem
Geplaatst: 10-02-16 22:50
De belangrijkste vraag is denk ik wat je zoekt? Een hoofdstel met barokke versieringen of juist een regulier wedstrijdhoofdstel, bitloos, lage neusriem, anatomisch kopstuk, halsterhoofdstel, biothane, leer, in welke kleur?