[WN] Verzilverd hoofdstel oppoetsen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

elinexlevi

Verzilverd hoofdstel oppoetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 16:41

Hee allemaal! Ik heb een heel mooi western hoofdstel met verzilverde bakstukken, frontriem en buckles. Deze zijn alleen een beetje dof geworden en wat zwart weet iemand hoe je dit mooi schoon kan maken? Het is verzilverd dus ik denk dat zilverpoets het zilver laagje aantast. Zag op internet staan sigaretten as maarja haha dat hebben we hier niet :D ook mijn zadel heeft verzilverde stukken maar dit slaat een beetje geel uit :? Heeft iemand tips om dit schoon te krijgen?

Afbeelding

Afbeelding

AlphaDaemon

Re: Verzilverd hoofdstel oppoetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:44

Waarom zou zilverpoets het laagje aantasten? Als het zwart is geworden lijkt me dat het hetzelfde is als zilveren sieraden (alleen minder dikke laag zilver).
Ik weet dat mijn moeder vroeger ook een zilverpoets doek had. Die gebruikte je zonder zilverpoets en is een doek die het zwart ook aantrekt.

De gele plekjes op je zadel... Zou dat vet kunnen zijn van je zadelzeep/olie? Dan zou je dat misschien eraf kunnen krijgen met een ontvetmiddel, maar ik weet niet zeker of dat schadelijk kan zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:46

Zou daarvoor een speciaal zilverreinigerdoekje nemen, kun je heel voorzichtig mee werken.

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 17:00

AlphaDaemon schreef:
Waarom zou zilverpoets het laagje aantasten? Als het zwart is geworden lijkt me dat het hetzelfde is als zilveren sieraden (alleen minder dikke laag zilver).
Ik weet dat mijn moeder vroeger ook een zilverpoets doek had. Die gebruikte je zonder zilverpoets en is een doek die het zwart ook aantrekt.

De gele plekjes op je zadel... Zou dat vet kunnen zijn van je zadelzeep/olie? Dan zou je dat misschien eraf kunnen krijgen met een ontvetmiddel, maar ik weet niet zeker of dat schadelijk kan zijn.

Mijn vriendin had dat het zilver er af was gegaan haha maar misschien heeft ze er iets anders nog mee gedaan. Ga k eens even kijken zou idd van invetten kunnen zijn maar niet alle zilveren stukken zijn geel :P maar alles kan natuurlijk

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 17:01

Shirley schreef:
Zou daarvoor een speciaal zilverreinigerdoekje nemen, kun je heel voorzichtig mee werken.

Okee dankuwel ga ik daar eens voor kijken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:36

HAR -> WN-TR aangezien het om een Western hoofdstel gaat.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:44

zilverpoetsdoekje halen bij d eblokker of nevr dull bij een motor (harley ed) zaak

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:16

Ik gebruik never dull! Echt top voor zadel en hoofdstel, zelfs voor mn sieraden. Gewoon bij de countrymill in Nijkerk.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:27

Gewoon bij je juwelier een zilver poetsdoek halen. Koste mij 2 euro.