Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MarliesV schreef:Ik zou voor een flexibel zadel gaan, dus een zadel met kussens er onder maar zonder vaste boom er in. Helemaal boomloos zou ik dan weer niet aanraden ivm de 'dip' die je noemt.
Denk bv aan Trekker zadels, Greendistance, Buitenzinnig en vast nog vele meer verkopen dit soort zadels.
Hier: http://www.westeindruitersport.nl/Webwi ... adels.html
Staat een duidelijk en leesbaar stuk op over dit soort zadels.
Welke passer goed is kan ik je niet in adviseren. Heb zelf een Trekker Luxus bij Greendistance vandaan en ben daar zeer tevreden over. Maar zij heeft een redelijk beperkt assortiment. Die hierboven heeft bv veel meer, alleen geen idee hoe goed deze zaak is.
Shanna schreef:Ik heb voor mijn paarden sinds kort flexibele boom zadels. Dit omdat ik 2 paarden heb met lastige ruggen, en mijn boomzadels niet meer goed pasten, heb ik besloten voor een flexibele boom te kiezen. Dit vormt zich naar de rug van het paard, ook als het paard bijvoorbeeld van bespiering veranderd. Boomloos ben ik niet zo'n fan van namelijk..
MarliesV schreef:Even voor jouw beeldvorming de rug van mijn paard waar dus de Trekker Luxus op ligt.
[ [url=m/efHEOT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brede platte schoft door de breuk
Dip achter de schoft
Koper schreef:Hidalgo, Massimo tölt 2, sommige modellen PS. Al zijn tweedehands/betaalbare PS'en redelijk schaars.