Hoi, Mijn paard heeft vaak minimale kleine velletjes waar de singel zit. Ik heb hem sinds mei 15 en de vorige eigenaar heeft hem sinds zijn 4e jaar/zadelmak. Dit schijnt hij altijd gehad te hebben. Het is echt niet veel, maar altijd wel wat aanwezig. Ik houd het goed schoon zowel paard als singel. Zelf had ik voor mijn vorige paard een lederen singel, maar ik heb zijn eigen singel meegekregen omdat het daarmee beter is dan met leer. Dit is een normale rechte neopreen singel. Nu heb ik een nieuwe zadelmaker langs laten komen (vorige niet tevreden over) en zij raadde sterk aan om met een anatomisch gevormde bont singel te gaan rijden.
Ik kom nu steeds op een Harrys Horse singel uit met afneembaar bont maar lees uit revieuws dat na een paar keer het bont niet goed meer hecht.
Ook kom ik ook op de BR singel met medicinale bont. Dit is niet afneembaar maar ik vraag mij dan af of zo'n singel goed schoon te houden is? Ik neem aan dan je het dan met de hand moet wassen?
Wellicht hebben jullie ervaringen met deze bont singels, of weet een ander fijn merk? Ik vind het belangrijk dat de singel wel zo gevormd is voor goede bewegingsvrijheid.
Ik wil dus geen bont singel aanschaffen voor het 'mooie'
Ik wil het rond de 100 euro houden als het kan. Maar mocht iemand echt een super singel kunnen aanbevelen voor iets meer hoor ik het ook graag. Bedankt alvast
Bij Mattes en Christ is de kwaliteit echt super, misschien even kijken of je daar iets in kan vinden?
Nouvel
Geplaatst: 07-02-16 14:29
Ik heb een mattes gehad, die was heel fijn!
Ik heb nu een BR, die bevalt tot nu toe ook prima, heb 'm nog niet gewassen. Ik denk dat ik gewoon washandjes om de gespen doe en 'm dan een keer in de wasmachine gooi, hij moet toch schoon...