welk zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 10:32

Vorig jaar heb ik een nieuw zadel gekocht.
Nu zit me het steeds meer in de weg dat ik niet lekker kan zitten.
Kan heel moeilijk mijn bekken kantelen. Als ik mijn bekken goed heb, heb ik erg veel spanning op mijn benen.
Ga ik met mijn kont naar achteren gestoken zitten, dan heb ik mijn benen weer ontspannen. Ook gaan mijn beugelriemen steeds van de haakjes af. Nu heb ik dat klemmetje maar dichtgedaan. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Met mijn vorige zadel had ik dit niet. Helaas moest ik deze wegdoen, omdat die niet meer goed lag.
Op mijn wintec vhz zadel zit ik wel goed

Nu ben ik aan het orienteren naar een nieuw zadel.
Maar ik heb geen idee wat goed is. Het zadel moet een kortdraagvlak hebben ivm de korte rug van pony. Ik wil graag een 18inch hebben. 17.5 kan ook, maar 18inch is toch net wat fijner. Kwa zit wil ik graag een stevige zit, maar wel ongedwongen.

Nu zag ik laatst een kent&masters zadel. Die sprak me erg aan en zag er ook fijn uit. Echt een budget heb ik niet, maar het liefst geef ik niet meer uit dan 600 euro (2e hands)
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 06-02-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:48

Ik heb een nieuwe K&m gekocht, s-line zadel dus wel een stuk duurder... Deze zit wel heel fijn! Ik zou uitkijken naar een 2de hands maar laat dit dan controleren door je passer

corientjuhh

Re: welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 17:34

Passer komt er zowieso dan bij, maar voor mezelf moet het zadel ook lekker zitten
Eerste eis is gewoon dat het zadel een kort draagvlak heeft

Iemand heeft me een TC aangeboden
Die ga ik eind vd week uitproberen
En zag ook een rossner die ik misschien wil proberen, maar ben beetje huiverig wbt rossner omdat ik een heel scheef rossner zadel gehad heb

Wen1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:05

Ik heb een Hulsebos WB3 gekocht, zeer tevreden. Veel kniewrong en diepe zit. Maar hier betaal je dan ook wel naar :(

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:11

Als je kent en masters te duur vind kun je voor de minder dure gaan.de thorowgood T8. Super fijne zadel en tweedehands rond de 500/600€ alleen wel weinig tweedehands te koop.