Peesbeschermers voor korte, dikke pootjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Runa

Peesbeschermers voor korte, dikke pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 21:03

Hoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede peesbeschermers voor mijn pony. Het probleem is alleen dat ze nogal dikke, korte benen heeft. Ze heeft namelijk maat full qua beenomvang, maar de gemiddelde maat full beschermer kruipt al snel in haar knie. -O-

Ik wil graag peesbeschermers die niet te warm worden, dus liever geen neopreen voering. Voorkeur voor de kleur gaat uit naar donker/navy blauw, donker/olijf groen, of bruin. Ik ben niet op zoek naar peesbeschermers met glitters of van die pennydingen erop :+. Budget is ongeveer maximaal E50,-, nieuw of tweedehands.

Ik heb tot nu toe maar een paar geprobeerd, waaronder Jos Lansink beschermers (deze gleden en schoven) en van Harry's Horse, ook met zo'n ventilatiesysteem erin (deze ging ook onder de kogel, ik heb maat cob geprobeerd omdat die vrij ruim oogde, maar deze kreeg ik niet eens dicht, terwijl hij al vrij hoog zat).

Weet iemand de ideale peesbeschermers voor dit soort benen? Of misschien lotgenoten die weten welke beschermers ik niet moet hebben?

Ik hoor het graag!

Foto ter referentie:
Afbeelding

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:36

waarom wil je peesbeschermers? raakt hij zich?
ander zou ik gewoon zonder rijden. worden de pezen niet extra warm en komt ook geen zand, zweet water onder.
ik rijdt geen enkel paard met peesbeschermers.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:55

dingogirl schreef:
waarom wil je peesbeschermers? raakt hij zich?
ander zou ik gewoon zonder rijden. worden de pezen niet extra warm en komt ook geen zand, zweet water onder.
ik rijdt geen enkel paard met peesbeschermers.

Bedankt voor je reactie, maar daar gaat dit niet over. Ik heb me verdiept in het gebruik en de werking van peesbeschermers en heb besloten dat ik in bepaalde situaties peesbeschermers wil gebruiken. Verder peesbeschermer-activisme dus graag in een ander topic.

rien10

Re: Peesbeschermers voor korte, dikke pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:58

Eskadron maat cob in de "flexi" uitvoering is het proberen waard.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:18

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:27

Je kan Trizone proberen deze zijn luchtig en passen om kortere benen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:31

veredus maat M met klittenband, de oudere versie.
Prima geschikt hiervoor.
en deze heb je ook met leer gevoerd.
Dan heb je wel een wat ruimere kogel en goed verstelbaar maar zijn ze niet te hoog.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:59

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb via een andere bokker een paar Kentucky D30 beschermers over kunnen nemen. Ze zijn maat full, kleiner krijg ik echt niet dicht om de benen van die pony.

De kentucky's passen echt perfect, ze sluiten mooi aan om de kogel en zijn ook wat korter dan de Jos Lansink beschermers die ik had. (deze zijn 21 cm!). Ze werden ook niet warm bij het rijden en longeren, dus ze zijn zeker aan te raden. :)