Zelfgemaakte zadeldekjes: waar is behoefte aan?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Zelfgemaakte zadeldekjes: waar is behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 17:21

Hallo!

Ik ben al jaren gek op gave zadeldekjes en heb er ook heel wat centen aan uitgegeven.
Na herhaaldelijk gezeur vanuit moeder- en vriendlief dat er immers 'maar 1 dekje tegelijk op kan liggen' en 'mijn paard nog veel te jong is voor zadeldekjes' (hij is bijna 2),
heb ik besloten om zelf eens te kijken of ik aanleg had voor het werken met een naaimachine.

Aangezien ik wel leuke reacties kreeg uit mijn omgeving heb ik een aantal dekjes gemaakt en wat foto's van gemaakt. Ik heb ze nu online aangeboden en er zijn wel leuke reacties op. Ik kreeg zelfs wat bestellingen binnen van mensen! Super leuk.

Echter, ik ben nog niet helemaal tevreden over de dekjes zelf en dan bedoel ik de vormgeving.
Ik wil graag wat exclusievere dekjes gaan maken met een uniek karakter.
Even een voorbeeld:
Afbeelding

Zoiets, alleen dan ipv de vorm van het zadel een kartelvorm of een bliksem schicht of iets in die trend.
Met verschillende kleuren stof, verschillende structuren en verschillende soorten stof.

Maar nu wil ik graag weten waar nu behoefte aan is.
Welke kleuren bijvoorbeeld? en wat voor vormen spreekt jullie aan?
Zou je een dressuurdekje vorm willen zien(dus echt vorm van het dekje) of juist iets niet alledaags?
Ik ben dus opzoek naar inspiratie. Help!

Hier nog wat voorbeelden van mijn eigen creaties:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jessicadewit

Re: Zelfgemaakte zadeldekjes: waar is behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:24

Wauw! Wat super gaaf zeg :) Knap gedaan joh :D

Hier hetzelfde.. Ik krijg ook telkens te horen dat er 'maar een dekje tegelijk op kan'.. Ik hou zelf meer van het neutrale, geen gekke dingen/vormen. Het liefst zou ik van alle kleuren een dekje hebben!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:25

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:26

Ik zou wel graag zadelvormige dekjes willen :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 17:27

Jessicadewit: dankjewel! Ik maak ook echt dekjes die ik zelf graag op mijn paard zou leggen:)
Oeh gaaf inderdaad Drico! Die sla ik even op!
@Skessa: Heb je dan nog verdere wensen voor een zadelvormig dekje? Wil je daar een biesje op of antislip of iets anders?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:31

Skessa_ schreef:
Ik zou wel graag zadelvormige dekjes willen :)

Die zou ik ook wel willen zien inderdaad! Veel zijn vaak saai dus inderdaad met een chique biesje/bling-bling oid :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:32

Antislip hoeft voor mij niet.

Biesje, bling bling etc vind ik leuk

Afbeelding

Zoiets bijvoorbeeld ook

En wat leuke flitsende kleurtjes.

Meestal zijn allemaal maar 1 kleur en saai enzo :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:33

Hahahaha Ryanne, wij denken hetzelfde :') :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:36

Ik zou graag doekjes willen die echt genoeg ruimte hebben voor de schoft en die lang genoeg zijn
Ik gebruik voornamelijk br events omdat die kwa pasvorm goed zijn maar ze zijn eigenlijk te kort in de lengte onder de zweetbladen, in rug lengte zijn ze wel goed.

Ik vind eskakron kwa blauw,rood ea altijd erg mooie kleuren hebben maar al die reclame erop vind ik niet mooi. En dat vind ik van veel merken

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:46

Mooie dekjes! Ik denk dat je ook veel interesse zou krijgen als je aan boomloze zadeldekjes zou gaan denken. Dekjes waar inlages in kunnen. Veel mensen lopen er met boomloos tegen aan dat ze graag 'normale' dekjes die er leuk uitzien onder hun zadel willen maar dat kan niet omdat inlages nodig zijn.

eclair98

Re: Zelfgemaakte zadeldekjes: waar is behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:48

Ik lees regelmatig dat er behoefte is aan dikkere, zadelvormige dekjes.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:54

Daphneeeej schreef:
Mooie dekjes! Ik denk dat je ook veel interesse zou krijgen als je aan boomloze zadeldekjes zou gaan denken. Dekjes waar inlages in kunnen. Veel mensen lopen er met boomloos tegen aan dat ze graag 'normale' dekjes die er leuk uitzien onder hun zadel willen maar dat kan niet omdat inlages nodig zijn.

Dit ja! Eruit zien als een normaal (dressuur/vzh)dekje maar ergens een vakje verstopt in de laag tussen bovenkant en onderkant waar verschillende inlages in kunnen. In leuke kleurtjes, met of zonder biesje, met of zonder werkje erop. Als het maar fijn is voor de paardenrug :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:11

Eerlijk is eerlijk , leuk gedaan!
Maar ik maak ze het liefste zelf, wat mij dan vaak gevraagd wordt of ik er dan een voor de shet kan naaien met een lief of stoer kinder motief voor (klein) kind, nicht vriendinnetje verzorgster... :D .