Op zoek naar passende teugels

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Op zoek naar passende teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 17:13

Ik kocht mij een prachtig bruin hoofdstel waar ik erg blij mee ben. Alleen de teugels, ....die zijn een drama. Ze zijn erg stug (webband) en de afstand tussen de stopjes zijn voor mij nogal onhandig, zodat ze mij niet prettig in de hand liggen. Nu hou ik zo wie zo niet van webband teugels en zou liever een paar lederen erbij hebben.

Nu heb ik bij een ouder hoofdstel lederen teugels met extra stopjes er op, deze werken voor mij heel erg fijn. Opzich geen man overboord zou je zeggen, koop een paar andere teugels en klaar ...denk je. Nou, dat valt nog niet mee.
Ik zoek geheel lederen teugels met 8 stopjes per teugeldeel en dan ook nog het liefst in een overeenkomstige kleur (chocolade) bruin van het hoofdstel. Ik vind wel teugels, maar eigenlijk alleen met antislip, gladde teugels, of heel erg smal, of alleen in het zwart. Ergens zijn er vast wel teugels te vinden in bruin met meer stopjes dan gebruikelijk toch?

Uiteraard heb ik hier en daar contact gezocht met een tuigmaker wat het zou kosten als ik ze laat maken. Dat viel me zwaar tegen, de kostprijs zit hem vooral in het handmatig bevestigen van de stopjes.

Dus wie heeft voor mij de gouden tip!

Zinzi_jewel

Re: Op zoek naar passende teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:45

Teugels van Dyon vindt je vaak wel in de juiste kleur .
Of t aantal stopjes klopt ?
Geen idee

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:54

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:18

Thnx voor de linkjes Westra :-)
Het zijn jammer genoeg niet wat ik zoek. Deze van Dyon zijn bv rond, ik heb platte nodig. Het andere paar is uitgevoerd met anti slip profiel. De hoeveelheid stops komt dat wel weer in de buurt :j

Ik zal ook eens op de andere genoemde Googlen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:54