Help! Zadel gezocht hoge schoft..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriswolf

Help! Zadel gezocht hoge schoft..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 16:08

Hoi lieve bokkers!
Ik heb een paard met een extreem hoge schoft en die smal uitloopt naar de schouders.
Ik heb al veel, zadels gepast maar niks daarvan past op hem... Heb nu 1 zadel gevonden die op hem past maar daar zit helaas een te duur prijskaartje aan voor ons.
Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.
(Zadelmaker komt al , ben alleen opzoek naar advies dus geen commentaar)
Ik had eerst de euroriding diamant soft Seat maar die past helaas echt niet meer.
Heb voor de rest gepast:kent en masters,prestige Milaan,Tekna,ainsley,fryso,anky.
Hierbij een foto:

Afbeelding

Het liefst een zadel waar de kniewrongen er op liggen zoals bij deze kent en masters:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iriswolf op 01-02-16 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

FennaK

Re: Help! Zadel gezocht hoge schoft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:09

Tribal zadel van de Countrymill?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:10

Een leuker budget en enorme schoft is nog wel eens op te lossen met een Kieffer. Ook veel 2e hands aanbod.

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:12

MSFC of Schleese? Ik vind deze merken prijzig, maar wellicht tweedehands? Ik heb zelf nu een MSFC Professional voor mijn paard met vergelijkbare schoft en wil binnenkort naar een Schleese op zoek. De Schleese vanwege het feit dat het kopijzer qua vorm aan te passen schijnt te zijn.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:14

Ik had voor mijn paard met hoge schoft ook een Kieffer.
Heb nu een Adam Ellis, Kent en Master zat niet goed op die van mij

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:16

kieffer raad ik ook aan, Faromes rug is door goed rug gebruik een stuk "rechter" geworden, maar hiervoor heb ik ook een kieffer gehad! paste goed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:20

Misschien kun je eens een afspraak maken met bokker Teteltee? zij heeft een passervice voor boomloze zadels en heeft veel verschillende merken en modellen die je dan kunt uitproberen, ze is geheel onafhankelijk omdat ze geen zadels verkoopt. Haar site is www.boomlooszadelpasservice.nl

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:23

@ maartje 1990: boomloos en een hoge schoft gaan meestal niet goes samen. Hoge schoft is meestal een benige rug en daar zou ik echt geen boomloos zadel op leggen.

Kieffer is idd een goede optie. Passier zou ook kunnen lukken. Thorowgood heeft ook een high withers model.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:26

Maximuss: dat is helemaal niet waar. Kan juist heel erg goed samen gaan :) Maar je moet natuurlijk wel echt een goed boomloos zadel hebben :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:32

@ maartje1990: hier in de kliniek vinden ze van niet, ze verbieden het zelfs bij bepaalde paarden met een dergelijke bouw.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:32

Ik vind teteltee ook een hele goede optie, juist doordat ze zo veel verschillende boomloze merken heeft liggen. Ook boomzadels zijn met dit soort ruggen erg lastig.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:35

Ik heb een stubben dressuurzadel.
(te koop) haha

Maar dat zadel lag op mijn paard met hoge schoft voordat deze verkocht werd.

Stubben maestoso deluxe.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:36

ik had het zelfde probleem bij me nieuwe paard. Had eerst ook nog een zadelpruters i.p.v. zadelpasser. Een andere zadelpasser erbij gehaald en kwam dit zadel uit en heb het zadel ook besteld(dat suede wordt bij mij leer). http://www.thorowgood.com/t4-saddles/item/31-t4-dressage-hw#.Vq9r2a3Sncs prijs is €885 heb nu tijdelijk een leenzadel zodat wel kan rijden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:38

Stubben heeft geen uitgesneden schoft, kieffer en Passier bijv wel. Dan heb je voor altijd meer ruimte.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:40

Ik heb een Kieffer gehad voor mijn paard met hoge schoft. maar die zijn vaak best nauw qua boommaat.
de MSFC professional lag helemaal geweldig. Dit zadel heeft niet echt een teruggesneden kamer, maar dat is niet nodig ! Dit zadel heeft namelijk dropped panels, waardoor , simpel gezegd, de holtes naast de schoft worden opgevuld en het zadel daardoor hoger komt te liggen. Ik vind dit zadel echt een aanrader voor paarden met hoge schoft ( en gevoelige rug ). Maar goed de boom moet natuurlijk wel passen. Ik begreep dat deze zadelboom ( van de MSFC prof) heel licht gebogen is. Dus voor paarden met een iets gebogen rug.

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 16:42

WoW dat zijn al veel reacties dankjewel! Mijn osteopaat zegt dat het voor mijn paard echt niet goed is om een boomloos zadel op te leggen dan zou ik het alleenmaar erger maken. Ik zit zelf ook al in gedachten met de thorowgood t8

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:43

Kieffer (de nieuwere types) hebben een termisch verstelbare boom. Ik heb er zelfs een op een fries liggen. Qua leer kwaliteit niet het mooiste zadel maar bij een budget en hoge schoft kom ik er vaak mee weg.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:44

Ik heb 2 paarden gehad met een hoge schoft, mijn eerste paard lijkt wel wat op jou paard wbt schoft.
Voor hun beiden had ik een Kieffer zadel.

Ik weet niet of je een dressuur of vzh zadel zoekt, maar ik heb een ''6 maand oude'' Kieffer Garmisch te koop ( in 2008 nieuw gekocht,maar een half jaar gebruikt daarna is mijn paard overleden).
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 01-02-16 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:51

Niks ten nadele van klinieken of osteopaten. Maar mensen die er weinig of geen ervaring mee hebben of ervaringen hebben met maar 1 soort (al dan niet slecht) zadel zijn soms nogal bevooroordeeld. Ik zeg niet dat een boomloos zadel op ieder (dit) paard past, want dat is gewoon niet altijd het geval. En het is ook absoluut niet voor ieder paard geschikt. Maar ik ben wel van mening dat het een optie voor jouw paard kan zijn. En dan zou Teteltee heel handig zijn. Kom je er dan achter dat het niks is, dan is er ook geen man overboord :) Maar keus is aan het eind van de dag helemaal aan jou natuurlijk. Er is ook een centraal topic over boomloze zadels, mocht je toch interesse hebben :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:53

Hier ook een Kieffer, de Garmisch, ook voor mijn paard met hoge dunne schoft.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:06

Zoals veel mensen hier opperen is Kieffer geschikt zeker de modellen met een exclusive tree. Deze zijn nog aan te passen aan je paard.

Ook tweedehands leuk aan te komen, en het leuke is tweedehands brengen ze niet zoveel op. Ik heb er een op de boktmarkt staan. Ook gekocht voor type rug wat jou paard heeft helaas is deze niet meer te rijden anders zou ik hem nooit weg doen. Nu paarden om te rijden met brede rug.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:11

Iriswolf schreef:
WoW dat zijn al veel reacties dankjewel! Mijn osteopaat zegt dat het voor mijn paard echt niet goed is om een boomloos zadel op te leggen dan zou ik het alleenmaar erger maken. Ik zit zelf ook al in gedachten met de thorowgood t8

dit is inderdaad het type met wrong op het zweetblad. Weet je toevallig of je zadelpasser dit merk heeft? ik vind de prijs/kwaliteit een goed/fijn zadel. en heeft ook nog een verwisselbare kop ijzer dus makkelijk aan te passen.
als ik een duurdere versie van mij zadel wou moest ik denken aan het merk Albion(+- nieuw €1400). weet natuurlijk je budget ook niet :o . Wanneer komt jouw zadelpasser?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:13

Kieffer of het kleine zusje USG, Rossner zou ook kunnen of soms BR.

klessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:13

Je zou eens contact met Healthy Horse Saddles kunnen opnemen.

Ik heb ook een paard waarbij een zadel uitzoeken een drama was maar nu eindelijk wat gevonden.
Ze maken het zadel helemaal naar je paard en zoals jij wil, de prijs is ook heel schappelijk.

Ze komen gratis bij je langs dus valt te proberen!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:48

Hier ook een paard met een hoge schoft, ik heb er een kentaur Andromeda opliggen, heeft wrongen op het zadel. Dezadelmaker in Arnhem verkoopt deze zadels voor een leuke prijs, en een kundige man die de tijd voor je paard neemt.