Ik heb zelf een interhippique. Een leren 17,5 inch met diepe zit en hoge lepel. Ik heb deze ooit gekocht voor iets meer dan 100 euro omdat ik een jong, zeer breed paard wilde beleren, dat neit van mij was en ik moest zelf maar zorgen voor een zadel. Vandaar dat ik geen dure heb gekocht.
Ik moest erg wennen aan de hoge lepel en de diepe zit, het zadel dwingt je om actief te zitten en je rug wat hol te maken. Je zit dus mooi rechtop. Ik heb niet veel kniewrong, wat ik in een volgend zadel wel fijn zou vinden. Verder ligt het zadel als een huis (tenminste het lag erg goed op het paard dat ik beleerd heb). Opzich heb ik er geen slechte ervaringen mee, ondanks dat ik wel eens slechte recenties gelezen heb over interhippique. want men neemt nu eenmaal aan dat als je weinig betaald, je dus slechte kwaliteit leer/zadel hebt. Ik heb dat niet gemerkt. Heb het zadel nu een jaar best intensief gebruikt, en ik heb hem tweede hands... merk nog geen slijtage ed. Hij ligt nu wel een tijdje in de kast omdat mijn paard nog erg jong is. maar ik laat hem zeker even opvullen en gebruik het(mits het goed ligt) voor het inrijden van mijn eigen paard.
Scheve bomen van de eigen merk zadels zijn de orde van de dag. Heb een keer op zo'n kreng gezeten, nooit meer. Kan nooit goed zijn, singelstoten zijn vastgeniet of vastgepopt, voor je het weet lig je een keer naast je paard..